اخبار / دانشگاهی / آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه پیام‌نور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه پیام‌نور

ثبت‌نام ترم تابستان دانشگاه پیام‌نور از امروز آغاز می‌شود و تا 20 تیر ادامه دارد.
<>به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، امسال فقط برخی از مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور، مجری برگزاری ترم تابستانی هستند و دانشجویان سایر مراکز و واحدها باید درخواست مهمانی خود را از امروز تا 20 تیرماه به مراکز و واحدهای مجری ارائه کنند. این دانشجویان، داخل استان خود اختیار دارند (بدون احتساب ضریب افزایش مهمانی در شهریه متغیر) نسبت به ارائه درخواست مهمانی خود اقدام نمایند. دوره تابستانی در مراکز برون مرزی دانشگاه نیز ارائه نمی‌شود.

<>دانشجویان مقطع کارشناسی که فقط با هشت واحد غیر عملی دانش آموخته می‌شوند، در صورت عدم ارائه دروس در دانشگاه می‌توانند دروس مورد نظر را در سایر دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مهمان اخذ و بگذرانند. لازم است کارشناسان قبل از موافقت، نسبت به بررسی سرفصل دروس و اطمینان از واحد‌های باقی مانده دقت لازم را به عمل آورند.

<>دانشجویانی که واجد شرایط معرفی به استاد هستند (به استثنای دروس عملی) می‌توانند دروس مورد نظر را از طریق نمایند.

<>حذف و اضافه دروس در دوره تابستانی امکان‌پذیر نیست و رعایت پیش نیاز ضروری است. ترم تابستان دانشگاه پیام‌نور نمره میان‌ترم ندارد و نمرات نهایی از ضرب نمره برگه در عدد 10 و سپس تقسیم بر عدد شش بدست می‌آید. (به جز دروس تربیت بدنی و ورزش)

<>امتحانات ترم تابستان از تاریخ 27 مرداد ماه آغاز و تا چهار شهریور در سه نوبت با ساعت‌های 8 تا 10، 10:30 تا 12:30، 13:30 تا 14:30 برگزار خواهد شد.

<>چه درس‌هایی در ترم تابستان ارائه می‌شود؟

<>ارائه دروس در ترم تابستان تابع شرایط خاصی است. در مقطع کارشناسی این درس‌ها ارائه خواهد شد:

<>1- دروس نیمسال‌های شش، هفت، هشت و نه کلیه رشته‌های مقطع کارشناسی پیوسته به ‌غیر از دروس بدون منبع و دارای واحد عملی و بدون تاریخ امتحان

<>2- انتخاب دروس با کد مشترک دارای تاریخ امتحان، برای رشته‌هایی که این دروس در ترم‌های پایین تر قرار دارد بلامانع است.

<>3- دروس نیمسال‌های چهار و پنج و دروس جبرانی کلیه رشته‌های مقطع کارشناسی ناپیوسته به‌ غیر از دروس بدون منبع، دارای واحد عملی و بدون تاریخ امتحان

<>4- کلیه دروس عمومی (به استثنای دروس عمومی گروه معارف اسلامی و درس دانش خانواده)

<>5- دروس تربیت بدنی، ورزش یک، دروس تربیت بدنی ویژه و ورزش ویژه برای دانشجویان دارای شرایط خاص مطابق مقررات (در صورت وجود امکانات در مراکز و واحدهای مجری)

<>6- دروس کارآموزی، کارورزی و پروژه برای دانشجویان، مطابق برنامه ارائه دروس و محدودیت‌های انتخاب واحد (رعایت حداقل تعداد واحد گذرانده) توسط کلیه مراکز و واحدها در رشته‌های فنی و مهندسی که قابل ارائه در دوره تابستان است.

<>7- ارائه درس کارآموزی تابستانه رشته شیمی توسط کلیه مراکز و واحدها

<>8- چهار واحد دروس عمومی گروه معارف اسلامی که دارای تاریخ امتحانی نیست، در قالب طرح ضیافت اندیشه در صورت ارائه، برابر دستورالعمل با رعایت سقف انتخاب واحد دوره تابستان توسط مراکز و واحدهای مجری به همراه درس حفظ جز 30 قرآن کریم؛ البته دانشجویانی که در طرح ضیافت اندیشه شرکت می‌نمایند، حداکثر می‌توانند تا چهار واحد دروس غیر معارفی اخذ کنند.

<>مقطع کارشناسی ارشد

<>در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز این درس‌ها ارائه خواهد شد:

<>1- دروس دانش‌پذیری ارائه شده در دفترچه نوبت هجدهم و دروس جبرانی صرفا شامل دروسی که در جدول دروس جبرانی در انتهای برنامه ارائه دروس (ترمی) در هر رشته اعلام شده است، به غیر از دروس بدون منبع، دارای واحد عملی و بدون تاریخ امتحان

<>2- درس پایان‌نامه (پایان‌نامه ادامه‌دار) صرفا برای دانشجویانی که در نیمسال‌های قبل از تابستان 1397 درس پایان‌نامه را اخذ نموده و در دوره تابستان جاری دفاع خواهند نمود.

<>3- درس کارورزی رشته علم اطلاعات و دانش‌ شناسی گرایش مطالعات کتابخانه عمومی (کدرشته 122426) صرفا در ترم تابستان سال تحصیلی 97-96 برای دانشجویانی که کلیه دروس (بجز درس پایان‌نامه) را گذرانده‌اند، در کلیه مراکز و واحدها، قابل ارائه است.

<>4- درس حفظ جزء 30 ام قرآن کریم فقط توسط مراکز و واحدهای مجری

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و مقاطع دانشگاه پیام نور و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷