اخبار / دانشگاهی / نتایج نهایی کنکور ارشد اواخر مهر اعلام می شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نتایج نهایی کنکور ارشد اواخر مهر اعلام می شود

<>به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه بازدید از محل آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ در پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی افزود: از تعداد ثبت نام کنندگان در این آزمون حدود ۸۰ درصد کارت دریافت کردند و افرادی که تا شنبه آزمون دارند، تا این روز فرصت دارند کارت خود را دریافت کنند.

<>وی افزود: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد تا دهه دوم شهریور اعلام می‌شود و پس از برگزاری مرحله عملی برای برخی رشته‌ها در اوایل مهرماه نتایج نهایی اواخر مهرماه اعلام می شو.

<>رئیس سازمان سنجش گفت: تعداد ۶۹۴ هزار نفر در این آزمون ثبت نام کردند که تاکنون بیش از ۵۱۴ هزار نفر معادل ۸۰ درصد کارت خود را دریافت کرده اند.

<>وی افزود: البته داوطلبانی که در روزهای جمعه و شنبه ۱۷ و ۱۸ مردادماه آزمون دارند تا زمان برگزاری آزمون فرصت دارند کارت خود را دریافت نمایند.

<>رئیس سازمان سنجش کشور یادآور شد: برگزاری آزمون کارشناسی ارشد با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار بود و با هماهنگی وزارت بهداشت ۵ هزار ناظر بهداشتی از آزمون بازدید می کنند.

<>وی با اشاره به زمان اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته و اعلام نتایج نهایی اظهار داشت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در دهه دوم شهریورماه اعلام می شود و داوطلبان در آن زمان به انتخاب رشته می پردازند. با توجه به اینکه یک سری از رشته ها مرحله عملی و مصاحبه دارد این مراحل در اوایل مهرماه انجام خواهد گرفت و نتایج نهایی با حدود یک ماه تأخیر در اواخر مهرماه ۹۹ اعلام می شود.

<>خدایی درباره شرایط داوطلبان مبتلا به کرونا تصریح کرد: ۸۵ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد با تأیید نهایی وزارت بهداشت مبتلا به کرونا بودند که با هماهنگی معاونت درمان وزارت بهداشت در خارج از حوزه های اصلی امتحان و در مکان جداگانه از جمله بیمارستان آزمون خود را می دهند.

<>وی افزود: براساس گزارش هایی که از حوزه های برگزاری آزمون تاکنون به ما رسیده تمام حوزه ها آزمون را در ساعت مقرر آغاز کرده اند و مشکلی از بابت شرایط حوزه ها نداشتیم.

<>خدایی با اشاره به ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ گفت: در دانشگاههای دولتی پیام نور و دانشگاه های غیرانتفاعی ۱۵۷ هزار نفر و ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد در این مقطع ۱۴۰ هزار نفر است و پیش بینی می کنیم ۳۰۰ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۹۹ پذیرفته بشوند.

<>رئیس سازمان سنجش  در خصوص برگزاری کنکور سراسری در ایام کرونا، خاطرنشان کرد: شرایط سخت، استرس همگان را بیشتر می کند اما آنچه برای ما اصل است مرجع نظارتی و تأیید آن مرجع در انجام صحیح کارها است.

<>وی افزود: بنا بر اعلام وزارت بهداشت به عنوان مرجع نظارتی، در آزمون دکتری حداکثر  رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گرفت.

<>خدایی گفت: در آزمون دکتری ۵۰۰ تیم از شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت کردند و در آزمون کارشناسی ارشد ۵ هزار تیم این وظیفه را بر عهده گرفتند. همچنین تلاش کردیم نقاط ضعف آزمون دکتری را در آزمون کارشناسی ارشد از بین ببریم.

<>رئیس سازمان سنجش درباره رعایت پروتکل های بهداشتی در کنکور سراسری اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی در آزمون سراسری در بخش هایی سخت تر و در بخش هایی ساده تر است. آزمون کارشناسی ارشد در ۸۰ شهر و آزمون سراسری در ۴۰۰ شهر برگزار می شود. اما تعداد داوطلبان کنکور سراسری بیشتر و به تبع تعداد حوزه ها نیز بیشتر است. همچنین رفتار داوطلبان کنکور با رفتار داوطلبان دکتری و ارشد متفاوت خواهد بود.

<>وی با اشاره به تفاوت های پروتکل های بهداشتی در آزمون سراسری ادامه داد: فاصله صندلی ها به دو متر افزایش یافته و سعی می کنیم از فضاهای بزرگ مانند مصلاها و ورزشگاه ها که فضاهای باز و استاندارد هستند، استفاده کنیم.

<>خدایی گفت: به داوطلبان کنکور پک بهداشتی داده می شود و مسئله ما بحث خانواده ها در خارج از حوزه است که قرار است از همکاران بسیج در این زمینه برای جلوگیری از ازدحام خانواده ها و رعایت الزامات بهداشتی کمک بگیریم.

<>وی افزود: ۱۱۵ هزار نفر عوامل اجرایی در کنکور سراسری فعالیت خواهند کرد و امیدواریم با ایجاد جو اعتماد بتوانیم کنکور سراسری را به خوبی برگزار کنیم.

<>وی در باره زمان برگزاری آزمون سراسری گفت: یکی از بحث های حاشیه ای در کنکور سراسری تشکیک در مصوبه ستاد ملی کرونا بود. اینکه در مصوبه ستاد که زمان برگزاری آزمون را اعلام کرده تشکیک ایجاد کنیم و مصوبه را زیر سوال ببریم یکی از حاشیه های کنکور است. ما به عنوان سازمان اجرایی براساس مصوبه ستاد ملی کرونا اقدام می کنیم.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹