اخبار / دانشگاهی / نتایج نهایی آزمون ارشد اعلام شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نتایج نهایی آزمون ارشد اعلام شد

<>به گزارش خبرنگار مهر، نتایج نهایی کنکور ارشد ۱۴۰۰ ظهر امروز بر روی سایت سازمان سنجش آموزش به نشانی www.http://sanjesh.org قرار گرفت.

<>در این آزمون ۱۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر پذیرفته شده‌اند و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سنجش از نتیجه نهایی قبولی خود در آزمون مطلع شوند.

<>آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در ۱۳۱ کدرشته کدامتحانی در روزهای چهارشنبه ششم، پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

<>در این آزمون تعداد ۶۳۶ هزار و ۵۹۷ نفر ثبت نام کرده بودند. پس از برگزاری آزمون و استخراج نتایج اولیه تعداد ۴۰۶ هزار و ۴۲۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد نیمی از آنها نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند.

<>در نهایت تعداد ۱۳۰ هزار و ۸۲۷ نفر در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تابع وزارت علوم پذیرفته شدند و تعداد ۱۱۰ هزار و ۱۵۲ نفر در رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شدند.

<>همچنین تعداد قبولی مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰ هزار و ۹۱۵ نفر است. کارنامه نتایج نهایی آزمون حاوی رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک کدرشته های انتخابی سه شنبه چهارم آبان ماه در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.



<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع  دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰