اخبار / دانشگاهی / زمان برگزاری کنکور ارشد و دکتری تغییر نمی کند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

زمان برگزاری کنکور ارشد و دکتری تغییر نمی کند

<>شجاع احمدوند در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح جزئیات جلسه مجازی معاونان آموزشی دانشگاه‌ها با وزیر علوم، گفت: امروز معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و رؤسای مناطق ۱۰ گانه گزارشی از وضعیت برگزاری آموزش مجازی ارائه کردند.

<>معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: براساس گزارش‌های ارائه شده، مشخص شد که همه دانشگاه‌ها با آموزش مجازی تقریباً خو گرفته اند و معاونان بر این موضوع تاکید داشتند که این سیستم در کنار آموزش های دیگر برای آینده نیز مناسب است.

<>وی با بیان این مطلب که براساس گزارش دانشگاه‌ها بالای ۹۰ درصد کلاسهای نظری به صورت مجازی تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: البته در آموزش مجازی برخی قوانین و مقررات باید اصلاح شود، به طور مثال در آموزش حضوری مدت زمان کلاس برای یک درس یک ساعت و ۴۰ دقیقه است در حالی که شاید نیاز نباشد به همان میزان کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کرد.

<>احمدوند با بیان اینکه معاونان آموزشی در این جلسه معتقد بودند یکی از مطالبات قدیمی آن یعنی حفظ آزادی عمل در امور آموزشی تا حد زیادی محقق شده است، گفت: براساس گزارش مسئول کارگروه آموزش‌های الکترونیک وزارت علوم، وضعیت آموزش مجازی تا حدود زیادی خوب ارزیابی شد.

<>معاون آموزشی دانشگاه علامه یکی از دغدغه‌های پیش روی دانشگاه‌ها را آزمون‌های پایان سال عنوان کرد و گفت: البته وزارت علوم زمان برگزاری و مدل آن را به دانشگاه‌ها واگذار کرده است.

<>وی ادامه داد: در این جلسه وزیر علوم توصیه‌هایی داشتند که با دانشجویان به خصوص آن‌هایی که تاکنون در کلاس‌های آنلاین شرکت نکرده اند، مدارا شود.

<>احمدوند خاطرنشان کرد: در این جلسه مجازی رئیس سازمان سنجش نیز حضور داشت و اعلام کرد کنکور دکتری ۹ خرداد، کنکور ارشد ۲۲ و ۲۳ خرداد برگزار می‌شود و احتمالاً این تاریخ تغییری نخواهد کرد.

<>معاون آموزشی دانشگاه علامه گفت: به گفته رئیس سازمان سنجش کنکور سراسری نیز احتمال دارد ۳ یا ۴ مردادماه برگزار شود.

<>وی افزود: دکتر خدایی بر این موضوع تاکید داشت که بحث فاصله گذاری اجتماعی و توزیع اقلام و پک های بهداشتی را برای کنکور دکتری آماده کرده اند اما برای کنکور سراسری نیاز است ستاد مقابله با کرونا برای تأمین هزینه‌ها با سازمان همکاری کند.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹