اخبار / دانشگاهی / تجمیع دوره‌های کاردانی از سال آینده به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

تجمیع دوره‌های کاردانی از سال آینده

<>مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم از تجمیع دوره‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته از سال آینده خبر داد و گفت: هیچ رشته‌ای از دوره کاردانی حذف نخواهد شد.

دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: هیچ تصمیمی از سوی وزارت علوم در خصوص حذف رشته‌های کاردانی اتخاذ نشده و آنچه اتفاق می‌افتد این است که عنوان کاردانی پیوسته و ناپیوسته به دلیل این که تفاوتی بین آن‌ها نیست، با یکدیگر تجمیع و ساماندهی شوند.

<>وی در ادامه تصریح کرد: برخی اخبار منتشر شده در خصوص حذف دوره‌های کاردانی از سال 97 صحت ندارد و هیچ رشته‌ای حذف نخواهد شد. دانش آموختگان دوره کاردانی همانند سابق می‌توانند در رشته‌هایی که علاقه‌مند هستند، در هنرستان و مراکز فنی و حرفه‌ای ادامه تحصیل دهند و وارد مقاطع بالاتر تحصیلی شوند. بنابراین دانش آموختگان و همکاران  دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانش آموختگان هنرستانی و دبیرستانی نگران این موضوع نباشند.

<>مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی رشته‌های خاص فنی و حرفه‌ای، در گذشته مورد بی توجهی قرار گرفتند و برخی مراکز غیر از مراکز فنی و حرفه‌ای اقدام به راه اندازی این رشته‌ها نمودند که البته این فرآیند نیز ساماندهی و اصلاح خواهند شد.

<>دکتر نوه‌ابراهیم همچنین تقویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یکی از سیاست‌های وزارت علوم عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های وزارت علوم، توجه خاص به دانشگاه فنی و حرفه‌ای است که در این راستا آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای به دانشکده ارتقاء یافتند. بنابراین نمی‌شود مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای با 170 مرکز آموزش عالی که براساس قانون فعالیت می‌کنند را حذف کرد.

<>مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم در پایان با تاکید بر اینکه 12 واحد جبرانی دانشجویان فنی و حرفه‌ای اجباری نیست، گفت: هدف ما این است که اگر دانشجویی در واحدی ضعیف باشد، از واحدهای جبرانی استفاده کند، اما بطور کلی گذراندن 12 واحد جبرانی در این مراکز اجباری نیست و روسای مراکز در این زمینه تصمیم گیری خواهند کرد.


<>
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کاردانی
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶