اخبار / دانشگاهی / برگزاری دوره‌های الکترونیکی در 55 رشته کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برگزاری دوره‌های الکترونیکی در 55 رشته کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور با مجوز دفتر گسترش و برنامه‌ریزی وزارت علوم، دوره‌های مقطع کارشناسی ارشد مربوط به 55 رشته را به صورت دوره‌های الکترونیکی (مجازی) برگزار می‌کند.

حسن علیزاده مدیر کل دفتر آموزش‌های آزاد و چند رسانه‌ای دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری دوره‌های مجازی این دانشگاه در 55 رشته اظهار داشت: در این دانشگاه طبق ابلا‌غیه وزارت علوم، دوره‌های آموزش الکترونیکی در مقطع کارشناسی ارشد برگزار شده و دفتر گسترش و برنامه‌ریزی وزارت علوم مجوز تحصیل دانشجویان از طریق سامانه یادگیری الکترونیکی را ابلاغ کرده است.



برگزاری دوره‌های الکترونیکی در 55 رشته کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
وی ادامه داد: با ساماندهی زیر‌ساخت‌های لازم و خرید پهنای باند اینترنتی در ترم مهر، دانشجویان این دوره هیچگونه قطعی اینترنت را تجربه نکرده و کلاس‌های درس به صورت مجازی و با کیفیت خوبی برگزار می‌شود.
مدیر کل دفتر آموزش‌های آزاد و چند رسانه‌ای دانشگاه پیام نور یادآور شد: دانشجویانی که از طریق دوره‌های الکترونیکی جذب دانشگاه پیام نور شده می‌توانند 2 هزار محتوای کتاب‌های مختلف درسی را از طریق اینترنت و به صورت غیرحضوری دانلود کرده و از مطالب آن بهره کافی ببرند.
علیزاده عنوان کرد: 80 درصد محتوای درس‌های رشته‌های الکترونیکی در سامانه یادگیری بار‌گذاری شده و دانشجویان می‌توانند با وارد شدن به کلاس VC (مجازی) سوالات خود را به صورت آنلاین از استاد مربوطه پرسیده و همان لحظه پاسخ‌های خود را دریافت کنند.
وی اظهار داشت: دوره‌های مجازی بر طبق ابلا‌غیه وزارت علوم فقط در مقطع ارشد برگزار شده و دانشجویان آن می‌توانند امتحانات خود را به صورت مجازی در یکی از واحدهای دانشگاهی یا به صورت کتبی بدهند.
علیزاده تأکید کرد: این شیوه منطبق بر یادگیری نظام آموزشی بوده و 30 درصد از دانشجویان دوره‌های الکترونیکی می‌توانند از شیوه آموزشی به آموزشی – پژوهشی تغییر روش بدهند.
وی گفت: مدرک تحصیلی دانشجویان دوره‌های الکترونیکی کاملا معتبر بوده و این افراد می‌توانند برای مقاطع تحصیلی بالاتر و شرکت در آزمون‌های استخدامی اقدام کنند. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه پیام نور و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵