اخبار / دانشگاهی / برنامه وزارت علوم برای تغییر نحوه پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برنامه وزارت علوم برای تغییر نحوه پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی

<>محمود فتوحی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه آیا وزارت علوم از دانشگاه ها برای بررسی و تغییر نحوه پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پیشنهاداتی درخواست کرده است، گفت: هنوز درخواستی دراین خصوص نداشته ایم اما تا جایی که من می دانم هم معاون سابق و هم معاون فعلی آموزشی وزارت علوم، برنامه دارند که روش پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی را تغییر دهند. 
وی ادامه داد: وزارت علوم می خواهد روشی ایجاد کند که براساس آن فردی که کیفیت و توانایی کار پژوهشی را دارد،  انتخاب شود.

<>رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: من امیدوارم این طرح با آمدن دکتر خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم سرعت بگیرد و بتواند در مرحله اول موضوع کنکور در پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری را حل کرده و سپس موضوع کنکور کارشناسی را در اولویت قرار دهد.

<>براساس این گزارش، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، پیش از این به مهر گفته بود، دانشگاه های خوب و برتر کشور از کیفیت ورودی های کارشناسی ارشد ناراضی هستند و این نارضایتی شدت و ضعف دارد.

<>معاون آموزشی وزیر علوم یادآور شد: پیشنهادهای مختلفی توسط دانشگاه‌ها ارائه شده و کارگروهی در ذیل معاونت آموزشی وزارت علوم برای بررسی بهترین راه حل تشکیل شده ولی هنوز چیزی مصوب نشده است.

<>وی افزود: برخی از دانشگاه ها خواستار پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد به صورت طرح «آ. ت. ت» هستند و اینکه این طرح جایگزین کنکور فعلی شود.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری, کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸