اخبار / دانشگاهی / امکان اصلاح انتخاب رشته در آزمون کاردانی به کارشناسی تا ۲۱ مرداد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

امکان اصلاح انتخاب رشته در آزمون کاردانی به کارشناسی تا ۲۱ مرداد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تمام داوطلبان شرکت در دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۵ تا پایان روز پنجشنبه ۲۱ مرداد فرصت دارند نسبت به اصلاح فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تعداد ۱۰۲ هزار و ۸۱۸ داوطلب در این دوره از آزمون ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۵۳۸ نفر زن و ۶۱ هزار و ۲۸۰ نفر مرد هستند که آزمون رشته های با آزمون در صبح روز جمعه ۲۲ مرداد در ۷۳ شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: اطلاعیه سازمان سنجش درباره کد رشته محل های جدید و انتخاب رشته های تحصیلی کاردانی به کارشناسی اکنون بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و در نشریه پیک سنجش امروز ۱۸ مرداد منتشر می شود. 

توکلی خاطرنشان کرد: تمام داوطلبان که نسبت به ثبت نام و  انتخاب رشته اعم از رشته های با آزمون و رشته های بدون آزمون اقدام کرده اند پس از مطالعه اطلاعیه های سازمان سنجش که روز گذشته ۱۷ مرداد منتشر شده تا روز پنحشنبه ۲۱ مرداد فرصت دارند نسبت به ویرایش رشته محل های انتخابی خود اقدام کنند. 

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد ۱۰۲ هزار و ۸۱۸ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۱۳ هزار و ۲۳۷ نفر در رشته های بدون آزمون داوطلب شده اند و تعداد ۸۹ هزار و ۵۸۱ نفر نیز در رشته های با آزمون شرکت می کنند.

توکلی درباره میزان ظرفیت پذیرش در دوره کاردانی به کارشناسی گفت: ۲۳۶ هزار و ۷۵۱ نفر در این دوره ها پذیرفته می شوند که از این میزان تعداد ۶۷ هزار و ۵۱۵ نفر در رشته های بدون آزمون و تعداد ۱۶۹ هزار و ۲۳۶ نفر در رشته های با آزمون پذیرفته می شوند. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کاردانی به کارشناسی
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3 

تاریخ خبر دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵