اخبار / دانشگاهی / آغاز ثبت‌نام دوره‌های کاردانی نظام جدید از امروز به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز ثبت‌نام دوره‌های کاردانی نظام جدید از امروز

<>ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی - غیرانتفاعی ۹۹ از امروز یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹ آغاز می‌شود.

<>به گزارش ایسنا، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ می‌توانند از امروز یکشنبه ۱۱ خرداد تا یکشنبه ۱۸ خرداد با مراجعه به سایت این سازمان در این دوره‌ها ثبت نام کنند.

<>بر این اساس ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان متقاضی ثبت‌نام که دارای شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته هستند می‌توانند در آزمون مذکور ثبت‌نام کنند.

<>دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته همزمان با شروع ثبت‌نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قابل دسترس است.

<>همچنین علاقه‌مندان به تحصیل در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی باید با اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب این دوره منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه‌ای دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون) متقاضی شوند.

<>پذیرش در تعدادی از رشته‌های امتحانی مذکور بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت خواهد پذیرفت.

<>تمامی متقاضیان، اعم از اینکه پذیرش در رشته امتحانی آنان با آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) باشد، لازم است که مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در آزمون مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. در صورت عدم ثبت‌نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی پس از پایان مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نخواهد بود.

<>داوطلبان برای ثبت‌نام در این دوره‌ها باید با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org، مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته، به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه‌ها به نشانی: http://dipcode.medu.ir برای مشاهده اطلاعات و دریافت کد سوابق تحصیلی (منحصراً برای دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال‌های ۱۳۹۶ الی ۱۳۹۸) مراجعه کنند و کد سوابق تحصیلی سازمان سنجش برای ثبت‌نام در آزمون را درج کنند.

<>دانش آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال جاری و همچنین دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال ۹۵ و قبل از آن نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی و ارائه آن ندارند.

<>بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ (برای آن دسته از رشته‌های امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است) در روز جمعه ۱۴ شهریور ۹۹ برگزار خواهد شد.

<>داوطلبان لازم است از روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور تا روز پنجشنبه ۱۳ شهریور ۹۹ با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کاردانی
و سایر مقاطع دانشگاه فنی و حرفه ای و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹