اخبار / دانشگاهی / آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی پیام نور و غیرانتفاعی‌ها از امروز به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی پیام نور و غیرانتفاعی‌ها از امروز

مشاور عالی سازمان سنجش از آغاز تکمیل ظرفیت رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور از امروز ۲۹ مهرماه ۹۶ خبر داد.

حسین توکلی در گفتگو خبرنگار مهر افزود: با توجه به درخواست برخی از مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی و دانشگاه پیام‌نور مبنی بر عدم تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ داوطلبان علاقمند به تحصیل (اعم از داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۶ ثبت‌نام کرده و یا نکرده‌اند) برای این گروه تکمیل ظرفیت صورت می گیرد.<>وی افزود: داوطلبان به منظور اطلاع از رشته‌های تحصیلی و موسسات پذیرنده دانشجو در این مرحله می‌توانند به لینک جستجوی عنوان موسسه و کدرشته مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و پایگاه اطلاع‌رسانی موسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی و یا پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام‌نور مراجعه کرده و ضمن مشخص کردن رشته و موسسه مورد علاقه خود، با به همراه داشتن مدارک اعلام شده به مؤسسه آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.

<>مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: داوطلبان می توانند از ۲۹ مهر ۹۶ تا ۳۰ آبان ۹۶ به مراکز اعلام شده مراجعه کنند.

<>وی تاکید کرد: تمامی متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۶ دارای مدرک دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) یا پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) بوده باشند.

<>توکلی گفت: در صورت امکان تشکیل کلاس برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از سوی مؤسسه مورد تقاضا، آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۶ موفق به اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی شوند، می‌توانند در رشته و یا رشته‌های تحصیلی مربوط متقاضی شوند.

<>وی گفت: تمامی داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام از طریق مؤسسه مربوط، بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار ریال (۲۰ هزار تومان) از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

<>مشاور عالی سازمان سنجش افزود: هر داوطلب منحصراً می‌تواند در یک گروه آزمایشی و یک کدرشته محل متقاضی شود. در صورت ثبت‌نام داوطلب در دو کدرشته و یا در دو مؤسسه اطلاعات وی در بانک اطلاعات پذیرفته شدگان هر دو محل حذف خواهد شد. داوطلبان در زمان ثبت‌ اطلاعات در سامانه مربوط از طریق مؤسسات درخصوص کدرشته مورد علاقه خود دقت کنند زیرا پس از ثبت، کدرشته محل ثبت شده برای داوطلبان قابل تغییر و یا تعویض نیست.

<>وی یادآور شد: متقاضیان «مرد» باید در زمان ثبت‌نام و شرکت در این مرحله از پذیرش دانشجو، از نظر نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

<>توکلی اظهار داشت: پس از انجام ثبت‌نام، افراد به عنوان پذیرفته شده مشروط (در موسسه یا مرکز و یا واحد آموزشی که به آن مراجعه داشته‌اند) تلقی می‌شوند و شروع به تحصیل آنان تا زمان تایید نهایی این سازمان بصورت مشروط خواهد بود.

<>وی یادآور شد: آن دسته از داوطلبانی که قبلاً در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۹۶ (مرحله شهریور ماه) قرار گرفته‌اند، چنانچه در این مرحله متقاضی ثبت‌نام و ادامه تحصیل باشند و در یکی از موسسات ثبت‌نام کند، قبولی قبلی آنها در شهریورماه لغو خواهد شد.

<>مشاور عالی سازمان سنجش گفت: پذیرفته‌شدگان باید به همراه تصویر دیپلم نظام قدیم و یا گواهی پیش‌دانشگاهی خود، به «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» مراجعه و تائیدیه‌ تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش ‌و پرورش محل تحصیل خود را درخواست کنند و رسید آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند. پذیرفته‌شدگان حتماً نام ‌رشته و مؤسسه آموزش‌عالی یا مرکز و یا واحد آموزشی محل تحصیل خود را در فرم «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» اعلام کنند.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی
و سایر مقاطع پیام نور و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3<>

تاریخ خبر شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶