اخبار / دانشگاهی / آغاز توزیع کارت آزمون کاردانی به کارشناسی / برگزاری آزمون در جمعه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

برگزاری آزمون در جمعه

توزیع اینترنتی کارت شرکت در جلسه آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۵ آغاز شد و داوطلبان تا پایان روز پنجشنبه ۲۱ مرداد می توانند کارت خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، تعداد ۱۰۲ هزار و ۸۱۸ داوطلب در این دوره از آزمون ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۵۳۸ نفر زن و ۶۱ هزار و ۲۸۰ نفر مرد هستند که آزمون رشته های با آزمون در صبح روز جمعه ۲۲ مرداد در ۷۳ شهرستان برگزار می شود.

کارت آزمون هم اکنون بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد و تمام داوطلبان که نسبت به ثبت نام و  انتخاب رشته اعم از رشته های با آزمون و رشته های بدون آزمون اقدام کرده اند تا روز پنحشنبه ۲۱ مرداد فرصت دارند نسبت به ویرایش رشته محل های انتخابی خود اقدام کنند.

از تعداد ۱۰۲ هزار و ۸۱۸ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۱۳ هزار و ۲۳۷ نفر در رشته های بدون آزمون داوطلب شده اند و تعداد ۸۹ هزار و ۵۸۱ نفر نیز در رشته های با آزمون شرکت می کنند.

۲۳۶ هزار و ۷۵۱ نفر در این دوره ها پذیرفته می شوند که از این میزان تعداد ۶۷ هزار و ۵۱۵ نفر در رشته های بدون آزمون و تعداد ۱۶۹ هزار و ۲۳۶ نفر در رشته های با آزمون پذیرفته می شوند.

رشته های با آزمون پذیرش کاردانی به کارشناسی شامل اتاق عمل، فوریتهای پزشکی، بهداشت عمومی، تکنولوژی پرتوشناسی، علوم آزمایشگاهی، مامایی، هوشبری، علمی کاربردی معماری، صنایع شیمیایی، مجموعه کامپیوتر (نرم افزار، سخت افزار، سیستمهای سخت افزاری رایانه)، مجموعه برق، مهندسی اجرایی عمران، مجموعه ساخت و تولید، مجموعه مواد، مجموعه مکانیک(تأسیسات حرارتی و برودتی – مکانیک خودرو)، آموزش و پرورش ابتدایی، علوم ورزشی، حسابداری، تکنولوژی و طراحی دوخت و هنرهای تجسمی است.

داوطلبان علاقمند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، اعم از رشته های تحصیلی با آزمون و یا رشته های تحصیلی بدون آزمون پذیرش ۹۵ باید به منظور اطلاع  از تاریخ و نحوه انتخاب رشته های تحصیلی تا تاریخ ۲۰ مردادماه به پایگاه اطلاع رسانی معاونت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند. 

آن دسته از داوطلبانی که هم اکنون علاقمند به گزینش در رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند لازم است با ویرایش کارت ورود به جلسه مبلغ ۴۶ هزار ریال را تا روز پنجشنبه ۲۱ مرداد به وسیله کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب پرداخت کنند و اولویت های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

فرآیند برگزاری آزمون رأس ساعت ۷:۳۰ صبح جمعه ۲۲ مرداد آغاز می شود و درهای ورودی حوزه های امتحانی رأس ساعت ۷:۰۰ صبح بسته خواهد شد. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کاردانی به کارشناسی 
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3 

تاریخ خبر سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵