اخبار / دانشگاهی / آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد برگزار می شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد برگزار می شود

<>آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای پنجشنبه ۲۳ خرداد و جمعه ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار می شود.

<>به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو و وقوع سیل در برخی مناطق کشور، زمان آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور از روزهای پنجشنبه ۵ و جمعه ۶ اردیبهشت ماه ۹۸ به پنجشنبه ۲۳ و جمعه ۲۴ خرداد ۹۸ موکول شد.

<>در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ تعداد ۶۱۴ هزار و ۶۵۳ نفر برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ ثبت نام کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته ۱۲۱ هزار نفر کاهش دارد.

<>ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته امتحانی برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی از روز جمعه ۱۶ آذر آغاز شد و یکشنبه ۲۵ آذر ۹۷ پایان پذیرفت.

<>در این بازه زمانی تعداد ۴۵۴ هزار و ۷۳۳ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۳۶ هزار و ۱۱ نفر معادل ۵۰.۹۱ درصد داوطلبان زن و ۲۱۸ هزار و ۷۲۲ نفر معادل ۴۸.۱۰ درصد داوطلبان مرد هستند.

<>همچنین با تمدید مهلت ثبت نام در فاصله ۲۸ بهمن تا اول اسفند ۹۷ تعداد ۱۵۹ هزار و ۹۲۰ داوطلب ثبت نام کردند.

<>در مجموع تعداد ۶۱۴ هزار و ۶۵۳ نفر برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۸ و مرحله اول بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور ثبت نام کردند که این آمار نسبت به آمار ثبت نام در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ تعداد ۱۲۱ هزار و ۷۳۲ کمتر است. در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۹۷ تعداد ۷۳۶ هزار و ۳۸۵ نفر ثبت نام کرده بودند.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی ارشد
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸