شناسایی کاراکتر با استفاده از منحنی های B- اسپلاین
چکیده
در این مقاله، یک الگوریتم برای تطبیق منحنی ها و شناسایی کاراکترها با استفاده از بازسازی کانتور منحنی ها و به کمک منحنی های B- اسپلاین ارائه می گردد. در ابتدا، نقاط برجسته بر روی مرز اشیاء به کمک تکنیک ماکزیمم انحنای موضعی (LCM) محاسبه و سپس با استفاده از تکنیک براندازی کمترین مربعات منحنی B- اسپلاین نقاط مورد نظر (مرز اشیاء) بدست می آید. ضمن مقایسه منحنی های B- اسپلاین مورد نظر عمل تطبیق و شناسایی انجام می گردد. نتایج حاصل از روش پیشنهادی نشان می دهد که استفاده از منحنی های B- اسپلاین علاوه بر کاهش حجم محاسبات، افزایش دقت تطبیق و شناسایی کاراکترها را نیز به همراه دارد.
نویسنده : حامد تیرانداز، ساسان آزادی، جواد حدادنیا
تعداد صفحه : 5
مشخصات فایل : 255KB / PDF
قیمت : رایگان
