اخبار / دانشگاهی / ۹۵ هزار نفر کارنامه دکتری دریافت کردند / انتخاب رشته از امروز به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

انتخاب رشته از امروز

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــری و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه و کارنامه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ اعلام شده و تاکنون ۹۵ هزار و ۲۰۹ نفر کارنامه خود را دریافت کرده اند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از تعداد ۱۵۸ هزار و ۲۵۳ داوطلب که در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۵ ثبت نام کردند تعداد ۱۲۷ هزار و ۷۲۴ نفر در جلسه آزمون و ۳۰ هزار و ۵۲۹ داوطلب در جلسه آزمون غایب بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در حال حاضر برای تمامی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون کارنامه صادره شده است و هم اکنون می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش کارنامه خود را دریافت کنند.

وی گفت: داوطلبانی که دارای نمره کل تراز نهایی مثبت باشند می توانند مطابق ضوابط مندرج در مرحله  انتخاب کد رشته محل شرکت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: شرایط و ضوابط و کد رشته محل های پذیرنده دانشجو از روز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه بر روی سایت سازمان قرار خوهد گرفت.

وی گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از روز سه شنبه ۱۷ فروردین تا شنبه ۲۱ فروردین ۹۵ می توانند برای انتخاب رشته محل به سایت سازمان سنجش و انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته محل از میان کدرشته های امتحانی مربوط اقدام کنند.

توکلی افزود: بر اساس انتخاب رشته به عمل آمده، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو، نسبت به اعلام حد نصاب هر کد رشته محل و سایر شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو برای ارزیابی تخصصی (مرحله دوم آزمون) از طریق سایت خود در پایان هفته اول اردیبهشت ماه ۹۵ اقدام می کنند.

وی گفت: داوطلبان دارای حدنصاب مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده که بر روی دانشگاه ها و موسسات ذیربط قرار می گیرد، لازم بر اساس برنامه زمانی اعلام شده نسبت به ارائه مدارک و ثبت نام برای سایر مراحل اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: عدم مراجعه و اقدام مطابق با اطلاعیه دانشگاه ها و موسسات پذیرنده به منزله انصراف از پذیرش در آن دانشگاه و یا موسسه است و و امکان آزمون کتبی و مصاحبه مجدد وجود نخواهد داشت.
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــری و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵