اخبار / دانشگاهی / ۶۹ موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مشمول سطح بندی وزارت علوم نشدند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

۶۹ موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مشمول سطح بندی وزارت علوم نشدند

رئیس اتحادیه موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی گفت: از ۳۵۸ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی ۲۸۹ موسسه توسط وزارت علوم سطح بندی شدند و مابقی مشمول سطح بندی نشدند. 
<>علی آهون منش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نتایج سطح بندی دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی گفت: دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی در پنج سطح توسط وزارت علوم سطح بندی و ارزیابی شدند.

<>وی ادامه داد: ۲۲ دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی در گروه سطح یک، ۴۹ موسسه و دانشگاه در سطح دو، ۵۵ موسسه و دانشگاه در سطح سه، ۷۲ موسسه و دانشگاه در سطح چهار، ۹۱ موسسه و دانشگاه در سطح پنج قرار گرفتند.

<>رئیس اتحادیه دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی افزود: دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی سطح یک از نظر وزارت علوم دارای تمام شرایط و استاندارد لازم هستند و وزارت علوم نیز در مقابل از آنها حمایت کرده و از توسعه آنها استقبال می کند.

<>وی ادامه داد: دانشگاه و موسسات سطح دو، موسساتی هستند که مشکل کوچکی داشته و احتمال رفع آن بسیار زود بوده است، وزارت علوم به گروه سطح یک و دو اعلام کرده که هم در توسعه و هم در ارایه رشته به آنها کمک می کند.

<>آهون منش افزود: گروه سطح سه، دانشگاه و موسساتی هستند که توسعه آنها مشروط به ارایه بخشی از تعهدات است و دانشگاه و موسسات سطح چهار، مشمول توسعه نبوده و باید کوچک سازی کنند و دانشگاه و موسسات سطح پنج نیز مشمول توسعه نبوده و باید حداکثر تلاش خود را داشته باشند تا به استاندارد های لازم دست یابند.

<>وی ادامه داد: از ۳۵۸ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی ۲۸۹ دانشگاه و موسسه غیردولتی سطح بندی شدند، مابقی چون استاندارهای لازم را رعایت نکرده بودند، مشمول سطح بندی نشدند.  

<>آهون منش افزود: احتمالا ظرفیت این موسسات که مشمول سطح بندی نشده اند صفر می شود و حداکثر تا ۶ ماه فرصت دارند که وضعیت خود را تغییر داده و شرایط لازم را کسب کنند.

<>وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۴۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی در حال تحصیل هستند.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر سه شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۵