اخبار / دانشگاهی / ۴۷ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱ انتخاب رشته کردند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

۴۷ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱ انتخاب رشته کردند

<>علیرضا کریمیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: داوطلبان برای انتخاب رشته‌های تحصیلی لازم است به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و بخش پیوست‌ها شامل شرایط و مقررات دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در هر یک از گروه‌های آزمایشی را مطالعه کنند.

<>وی افزود: برای گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و فنی دفترچه‌های جداگانه و برای گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی یک دفترچه مشترک و برای همه رشته‌های بدون آزمون در همه گروه‌های آزمایشی یک دفترچه مشترک منتشر شده است.

<>کریمیان افزود: داوطلبان برای انتخاب رشته های با آزمون تا شنبه ۲۲ مرداد و برای انتخاب رشته های بدون آزمون تا یکشنبه ۲۳ مرداد فرصت دارند انتخاب رشته کنند ولی بهتر است ضمن بررسی بیشتر زودتر نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و حتی الامکان انتخاب رشته را به روزهای آخر موکول نکنند.

<>مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: تاکنون ۴۷ هزار نفر نسبت به انتخاب رشته در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ اقدام کرده اند.

<>به گزارش مهر، آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای ۸ تا ۱۱ تیر برگزار شد.

<>تعداد داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر بود که از این تعداد یک میلیون و ۱۷۶ هزار داوطلب واقعی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کرده بودند. از میان داوطلبان کنکور تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

<>از تعداد یک میلیون و ۳۰۸ هزار داوطلب حاضر در آزمون تعداد یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر معادل ۸۹ درصد در دوره‌ها و رشته‌های با آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند.

<>نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ هفته آخر شهریورماه اعلام می‌شود و کارنامه تمامی داوطلبان در هفته اول مهرماه منتشر می‌شود.

<>ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ۱۴۰۱ حدود ۵۰۳ هزار نفر است که ۱۶۷ هزار نفر از طریق رشته‌های با آزمون و ۳۳۶ هزار نفر از طریق رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.


<>دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱