اخبار / دانشگاهی / ۴ برنامه آموزشی رشته های پرستاری بازنگری شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

۴ برنامه آموزشی رشته های پرستاری بازنگری شد

<>به گزارش خبرنگار مهر، دبیرخانه شورای علوم پایه پزشکی، تخصصی و بهداشت نسبت به اعتبار بخشی دوره های آموزشی اقدام کرد.

<>در همین زمینه دبیرخانه شورای علوم پایه پزشکی، تخصصی و بهداشت ۲۶ رشته علوم پایه را در دستور کار اعتبار بخشی قرار دارد.

<>همچنین این دبیرخانه استاندارد ها و سنجه های مربوط به اعتباربخشی را تدوین و در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار داده است.

<>تهیه محتوی آموزشی برای اجرای برنامه اعتبار بخشی، تهیه گزارش پیشرفت برنامه اعتبار بخشی و بررسی و پاسخ به مشکلات و ابهامات علمی و فنی در خصوص استانداردها، سنجه ها، فرآیند و ارزیابی از دیگر برنامه های ارائه شده به کمیسیون ملی ارزیابی و اعتبار بخشی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی است.

<>با دانشگاه های علوم پزشکی جهت شروع فرآیند اعتبار بخشی ۲۶ برنامه دوره های آموزشی علوم پایه مکاتبه شده است.

<>همچنین دبیرخانه شورای علوم پایه پزشکی، تخصصی و بهداشت نسبت به بازنگری برنامه های آموزشی اقدام کرده است.

<>بررسی برنامه آموزشی بازنگری شده رشته های «پرستاری داخلی- جراحی»، «پرستاری سالمندی»، «پرستاری سلامت جامعه»، «پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان» و «قارچ شناسی پزشکی» در دو مقطع دکتری و کارشناسی ارشد از جمله این اقدامات بود.

<> ارسال ۲ برنامه بازنگری شده به دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی در رشته های «قارچ شناسی پزشکی» در مقطع کارشناسی ارشد و اصلاحیه کارشناسی ارشد مشاوره در مامایی، برنامه بازنگری شده کارشناسی ارشد اخلاق پزشکی نیز در این دبیرخانه انجام شد.

<>تشکیل ۸ جلسه بازنگری برنامه های آموزشی، بازنگری رشته بهداشت عمومی و بازنگری آیین نامه دوره MPH و تصویب آن در شورای عالی برنامه ریزی از دیگر اقدامات دبیرخانه شورای علوم پایه پزشکی، تخصصی و بهداشت بوده است.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰