اخبار / دانشگاهی / ۲۲ درصد دانشگاه های ایران بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفتند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

۲۲ درصد دانشگاه های ایران بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفتند

<>قائم مقام امور بین الملل وزارت علوم با اشاره به حمایت ایران از دانشگاه های مجازی جهان اسلام گفت: ۲۲ درصد دانشگاه های ایران بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفتند.

<>به گزارش خبرنگار مهر، مجمع عمومی دانشگاه های جهان اسلام صبح امروز با حضور قائم مقام امور بین الملل وزیر علوم و برخی اعضای مجمع دانشگاه های جهان به میزبانی دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.

<>دکتر حسین سالار آملی قائم مقام امور بین الملل وزارت علوم در این نشست گفت: باعث افتخار من است که در خصوص علم و توسعه آن و همکاری های علمی و فناوری بین کشورها اسلامی فعالیت کنم.

<>وی ادامه داد: من به نمایندگی وزیر علوم به تمام شما خوش آمد می گویم و تشکر می کنم که در این نشست حضور به هم رساندید.

<>سالار آملی ادامه داد: من تمایل دارم در خصوص ظرفیت جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری صحبت کنم.

<>وی تصریح کرد: از ۴۰ سال قبل، قبل از اینکه ما به اهمیت توسعه پایدار پی ببریم علم و فناوری برای ما اهمیت داشت و در راس آن موضوع منابع انسانی قرار دارد که به اعتقاد ما منابع انسانی نقش کلیدی در توسعه پایدار ایجاد می کند.

<>وی ادامه داد: همچنین سیاستگذاری در عرصه علم و فناوری برای ما بسیار حائز اهمیت است بنابراین باید در این عرصه آگاهی های ما افزایش یابد و ما بدون حمایت اعضای این مجمع نمی توانیم به این سطح برسیم. ما بر این باوریم که علم و فناوری نقش کلیدی در زندگی ما دارد در حال حاضر حدود ۵ میلیون دانشجو در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند که یک میلیون نفر از آنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

<>قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: بر اساس رتبه بندی لایدن در سال ۲۰۱۸، ۲۲ درصد دانشگاه های ایران بین دانشگاه های برتر جهان قرار گرفتند و در مقطع تحصیلات تکمیلی ۱۸ درصد دانشگاههای ایران جزو دانشگاه های برتر معرفی شدند. ۱.۹۵ درصد تمامی پژوهش های سطح جهان توسط ایران تولید می شود و یک درصد مقالات پراستناد مربوط به کشور ماست.

<>قائم مقام امور بین الملل وزارت علوم اظهار کرد: در عرصه علم و فناوری نیز هم اکنون پیگیر چندین ماهواره کوچک هستیم که برای پرتاب در مدار قرار دارند. در عرصه نانوفناوری نیز با هدف اقتصادی کردن آن فعالیت می کنیم.

<>وی ادامه داد: بیش از دو هزار شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند و سیاست ما برای آینده اقتصادی کردن و تجاری سازی تحقیقات و پژوهش های ماست.

<>وی ادامه داد: از دیگر اهداف ما ایجاد پلی بین دانشگاه و صنعت است.

<>وی ادامه داد: علاوه بر ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت استفاده از یادگیری مجازی و راه دور برای آموزش از دیگر سیاست هایی است که ما آن را پیگیری کرده و برای توسعه آن سرمایه گذاری می کنیم متاسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی تنها یک درصد یا کمتر از یک درصد از تولید ناخالص ملی خود را به تحقیق و پژوهش اختصاص می دهند این در حالی است که کشورهای اروپایی تا ۴ درصد از تولید ناخالص ملی خود را به این امر اختصاص می دهند ما باید بیشتر در این حوزه سرمایه گذاری کنیم اگر می خواهیم موفق تر باشیم.

<>وی از دیگر اولویت های جمهوری اسلامی ایران به بین المللی سازی دانشگاه ها و ارتقا همکاری با دانشگاه های کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: این برای ما خیلی مهم است ما معتقدیم این دانش و فناوری که در اختیار ایران است باید در اختیار تمام کشورهای اسلامی قرار گیرد و ما فناوری خود را به دیگر کشورها صادر کنیم. کشورهای اسلامی باید از ظرفیت های یکدیگر در حوزه فناوری و آموزشی استفاده کنند و می توانند به ما کمک کنند و باید مطمئن باشیم می توانیم حمایت سایر کشورهای اسلامی را داشته باشیم. ما از دانشگاه مجازی بین کشورهای اسلامی حمایت می کنیم.

<>به گزارش مهر، قرار است اساسنامه مجمع عمومی دانشگاه های جهان اسلامی بعدازظهر امروز با حضور اعضا تصویب شود.


دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
<>

<>

تاریخ خبر دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷