اخبار / دانشگاهی / ۱۷ تیرماه آخرین فرصت ثبت نام در آزمون سنجش مهارت‌های زبان فارسی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

۱۷ تیرماه آخرین فرصت ثبت نام در آزمون سنجش مهارت‌های زبان فارسی

<>به گزارش خبرنگار مهر، آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا – سامفای دانشگاهی) روز جمعه ۳۱ تیرماه سال ۱۴۰۱ شمسی برابر با ۲۲ جولای سال ۲۰۲۲ میلادی و ۲۲ ذی الحجه سال ۱۴۴۳ قمری همزمان با حوزه‌های داخل کشور در حوزه‌های امتحانی خارج کشور در عراق، لبنان، سوریه، ترکیه و گرجستان برگزار خواهد شد.

<>به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تاکنون برای نام نویسی اقدام نکرده اند، ترتیبی اتخاذ شد که متقاضیان بتوانند تا روز جمعه ۱۷ تیرماه نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

<>متقاضیان ضرورت دارد در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق اطلاعیه و فراهم کردن مدارک مورد نیاز، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به نام نویسی در آزمون مذکور اقدام کنند.

<>متقاضیانی که قبلا ثبت نام خود را تکمیل و کد رهگیری ثبت نام دریافت کرده اند، نیز می توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۷ تیرماه اطلاعات ثبت نامی خود را ویرایش کنند.

<>هزینه نام‌نویسی باید به‌صورت اینترنتی پرداخت شود، متقاضیان لازم است با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مبلغ ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال (یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان) به عنوان وجه نام‌نویسی پرداخت و اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) را دریافت کنند.

<>متقاضیان شرکت در حوزه‌های امتحانی خارج از کشور، باید کارت اعتباری مربوط به نام‌نویسی را از طریق مرکز آموزش زبان فارسی حوزه‌های امتحانی خارج از کشور، تهیه کنند.

<>آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا – سامفای دانشگاهی) منحصراً در سطح دانشگاهی (آکادمیک) و شامل بخش‌های شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری بوده که مهارت متقاضیان در این بخش‌ها سنجیده خواهد شد.

<>آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا – سامفای دانشگاهی) در حوزه های داخل کشور بصورت الکترونیکی و در حوزه های خارج از کشور به روش قبلی (مبتنی بر کاغذ) برگزار خواهد شد.

<>تعیین شهر (برای متقاضیان داخل کشور) و یا کشور (برای متقاضیان خارج از کشور) برای برگزاری آزمون منوط به حدنصاب رسیدن تعداد متقاضیان در زمان نام نویسی خواهد بود.


دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
<>

تاریخ خبر سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱