اخبار / دانشگاهی / ۱۰۶ هزار نفر در رشته‌های بدون آزمون سال ۱۴۰۰ ثبت نام کردند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

۱۰۶ هزار نفر در رشته‌های بدون آزمون سال ۱۴۰۰ ثبت نام کردند

<>فاطمه زرین آمیزی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: فرصت انتخاب رشته صرفاً با سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ با توجه به اصلاحیه‌های دفترچه انتخاب رشته سه بار تمدید شده و داوطلبان تا ساعت ۲۴ امروز ۱۵ شهریورماه فرصت دارند کدرشته محل‌های انتخابی خود را ثبت کنند.

<>وی افزود: تاکنون تعداد ۱۰۶ هزار و ۳۳۶ نفر متقاضی تحصیل در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی با معدل کتبی یا کل دیپلم در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شده اند.

<>به گزارش مهر، فرصت انتخاب رشته بدون آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ آغاز شد و پس از سه بار تمدید امروز ۱۵ شهریور به پایان می رسد.

<>براساس شناسنامه کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ که از سوی سازمان سنجش منتشر شده است میزان ظرفیت پذیرش با سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۳۲۹ هزار و ۵۰ نفر است.

<>

<>شرایط ثبت نام در کدرشته های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی

<>۱. اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ یا دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و یا کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان الزامی است.

<>۲. متقاضیان دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کار و دانش نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً دربند ۱۶ تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

<>نکته مهم: دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و قبول شدن، قبولی آنها لغو خواهد شد.

<>۳. نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل کتبی دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ متقاضیان (دیپلمه‌های نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶)، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند.

<>متقاضیان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت به عمل آمده و قبولی آنها لغو می‌شود.


<>دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰