اخبار / وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری / گلایه اساتید دانشگاه شریف استدلالی ندارد- هیچ استادی نمی‌خواهد بازنشسته شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

گلایه اساتید دانشگاه شریف استدلالی ندارد- هیچ استادی نمی‌خواهد بازنشسته شود

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اخبار منتشر شده شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گلایه ها پایه و اساس ندارد و هیچ استادی نمی خواهد بازنشسته شود. به گزارش خبرنگار مهر، دکتر رضا روستاآزاد امروز در حاشیه برگزاری برنامه سالگرد حصر دکتر سید مجتبی عطاردی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و گلایه های اساتید این دانشگاه، گفت: یک بحث اساتید که همیشه در فرهنگ عمومی کشور ما مطرح است این بوده که مردم علاقه ای به بازنشسته شدن ندارد و دوست دارند تا آخرین لحظه ای که حیات دارند امکان حضور و عنوان کاری را داشته باشند. وی ادامه داد: در برنامه پنجساله پنجم ماده ای مصوب شده است که به کارگیری بازنشستگان بعد از بازنشستگی ممنوع است مگر در مواردی که یکی از آنها از استادان دانشگاهها باشند. اگر کسی که بازنشسته می شود جزو هیات علمی دانشگاه باشد می تواند در قالب قراردادی دوباره جذب شده و فعالیت کند و کسانی که توانمندی بالایی را دارند می توانند با تشخیص رئیس دانشگاه و با تصویب هیات امنا تا 5 سال فعالیت کنند.   رئیس دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به این سئوال که با توجه به این تعاریف پس گلایه اساتید دانشگاه صنعتی شریف در چه مورد بوده است، گفت: در واقع گلایه آنها هیچ گونه پایه و استدلال مستدلی ندارد و متاسفانه با تاسف باید عرض کنم که در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی مسائلی که مطرح شد علی رغم اینکه من خود در جلسه حضور داشتم ولی فرصتی پیش نیامد که داخل جلسه شوم. بعد از طرح این مسائل 7-8 نفر از اساتید دانشگاه خواستند صحبت کنند که به آنها زمان داده نشد.
  روستا آزاد اظهار داشت: قضیه شب گذشته کاملا در فضای ملتهب و عاری از منطق مطرح شد و اخباری هم که از شب گذشته منتشر شده حاصل یک جلسه ملتهب و غیر آرام بود در آخر قضیه این است که کسی دوست ندارد بازنشسته شود.

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱