اخبار / کاردانی / کیفیت آموزش‌های علمی در دوره‌های کاردانی ضعیف است به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

کیفیت آموزش‌های علمی در دوره‌های کاردانی ضعیف است

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه کیفیت آموزش‌های علمی در دوره‌های کاردانی بسیار ضعیف است، تاکید کرد: با توجه به اینکه مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی از کار اشباع شده‌اند، باید تمرکز وزارت علوم به دوره‌های علمی و کاربردی باشد.
ده‌زا در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح کرد: در حال حاضر در کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی بیش از 80 درصد از جوانان به دنبال دوره‌های کاردانی می‌روند، اما در کشور ما تمایل به این دوره‌ها به علت بها ندادن دولت به این دسته از شغل‌ها بسیار کم است.
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به افزایش بیکاری در بین دانشجویان کشور، تصریح کرد: باید دانشجویان در دانشگاه‌ها علوم را به صورت کاربردی و علمی فرا بگیرند تا بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.
وی گفت: امیدواریم وزیر علوم جدید چالش‌های آموزشی نظام را درک و به آنها رسیدگی کند و هدف آن‌ تنها ارتقای سطح علمی کشور باشد.

تاریخ خبر شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲