اخبار / دانشگاهی / کنکور فعلا حذف نمی‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

کنکور فعلا حذف نمی‌شود

ه گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل صبح پنجشنبه در بازدید از نحوه برگزاری آزمون سراسری در در دانشگاه خوارزمی پردیس کرج اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای برگزاری آزمون سراسری شیوه جدیدی را تدوین کرده است اما هنوز ابلاغ نشده است.<>وی با بیان اینکه در صورت ابلاغ شیوه جدید کنکور با این روش برگزار می‌شود و سعی می‌کنیم به عنوان مجری این شیوه را به بهترین شکل اجرا کنیم، تصریح کرد: بر این اساس معدل ۴۰ درصد و کنکور ۶۰ درصد ضریب نفوذ دارد.

<>وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بحث حذف کنکور بیان کرد: برخی از رشته‌ها همیشه متقاضی زیادی دارند و تا آن زمانی که این امر حل نشود امکان حذف کنکور وجود ندارد.

<>وی ادامه داد: البته به طور حتم تغییراتی را در نحوه برگزاری کنکور خواهیم داشت اما برای انتخاب بهترین‌ها همچنان آزمون سراسری برگزار می‌شود.

<>زلفی‌گل خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم کنکور را حذف کنیم نیازمند عزم ملی هستیم تا بستر این کار فراهم شود.

<>وی گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم تا متقاضیان ورود به دانشگاه در رشته‌ای تحصیل کنند که در دوران دانش‌آموزی در آن رشته تحصیل کرده‌اند تا به صورت عملی تجربه کسب کنند.

<>وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تغییر روش در سازمان سنجش در آزمون سراسری سال جاری اظهار کرد: سازمان سنجش تعداد دفترچه‌ها، پاسخ‌نامه و پرسش‌نامه را تغییر داد و این تغییرات عاملی شد که وقت کمتری برای پاسخگویی مورد نیاز داوطلب باشد.

<>وی با اشاره به اهمیت انتخاب رشته تحصیلی متذکر شد: این امر با آینده افراد ارتباط مستقیم دارد، بنابراین باید بر اساس استعداد و علاقه صورت گیرد.


<>دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر پنج شنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۱