اخبار / دانشگاهی / کنکور در سه سال آینده به روال قبل برگزار می‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

کنکور در سه سال آینده به روال قبل برگزار می‌شود

<>به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ شهریور ماه)، ماده دو طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را تصویب کردند.

<>متن این مصوبه به شرح زیر است:

<>ماده ۲- تبصره (۵) ماده (۵) قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:

<>وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمام زیرساخت‌های لازم جهت اعمال تأثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت کنندگان در کنکور سال ۱۴۰۶ و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده، کنکور سال‌های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال کنکور سال‌های قبل از سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

<>همچنین نمایندگان ماده یک این طرح را حذف کردند که در آن آمده بود:

<>ماده ۱- بند (الف) ماده (۱) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۲/۶/۱۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

<>الف- سابقه تحصیلی: نمرات تعدادی از دروس عمومی و تخصصی دوره متوسطه دوم است که دروس آن توسط شورای عالی آموزش و پرورش مشخص می‌شود. آزمون دروس مزبور بر اساس اصول سنجش و اندازه‌گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

<>

<>مخالفت مجلس با جرم‌انگاری برای عدم اجرا یا اجرای ناقص قانون کنکور

<>‌ در ادامه جلسه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حذف ماده ۳ این طرح موافقت کردند.

<>ماده ۳ که حذف شد به شرح زیر بود:

<>ماده ۳ - یک ماده به عنوان ماده ۹ به قانون الحاق و ماده ۱۰ قانون به شرح ذیل اصلاح و شماره مواد ۹ و ۱۱ به ۱۱ و ۱۲ تغییر می‌یابد:

<>ماده ۹- عدم اجرا یا اجرای ناقص قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۲/۶/۱۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی، از سوی مقامات و کارکنان مرتبط جرم محسوب شده و مرتکب علاوه بر انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی به مجازات تعزیری درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲/۲/۱ محکوم می‌شود. این حکم به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن تسری می‌یابد.

<>ماده ۱۰- سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از سال ۱۴۰۳ و بعد از آن، بر اساس این قانون صورت می‌پذیرد.


<>
دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲