اخبار / دانشگاهی / کلاس های عملی دانشگاه علمی کاربردی از ۱۵ آبان حضوری می شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

کلاس های عملی دانشگاه علمی کاربردی از ۱۵ آبان حضوری می شود

<>به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علمی کاربردی، همزمان با سفر محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی به کرمانشاه نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر رؤسای مراکز علمی کاربردی استان برگزار شد.

<>در این نشست، محمد حسین امید ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس دانشگاه به سوالات و مسائل مطرح‌شده از سوی رؤسای مراکز علمی کاربردی استان کرمانشاه پاسخ گفت.

<>وی افزود: شرایط بد اقتصادی و پیر شدن جمعیت کشور دلایل اصلی کاهش میزان جمعیت دانشجو در ایران است.

<>رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: تعطیلی مراکز علمی کاربردی دولتی با تصویب دولت باعث کمک به مراکز علمی کاربردی غیردولتی شامل مراکز وابسته به دستگاه‌های عمومی و مراکز علمی کاربردی خصوصی شده است.

<>امید ادامه داد: در پذیرش سال جاری تعداد ۵۰۰ مرکز علمی کاربردی در سراسر کشور پذیرش دانشجو داشتند و بنا بر کاهش جمعیت دانشجو تعداد مراکز علمی کاربردی نیز کاهش یافت.

<>وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر کم بودن میزان شهریه دانشجویان در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با هدف رعایت حال داوطلبان تحصیل در این دانشگاه، شهریه این دانشگاه کمترین میزان افزایش را داشته است.

<>وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم کاهش جمعیت دانشجو در تمام دانشگاه‌های کشور میزان پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی طی چند سال اخیر کاهش نداشته است.

<>امید اظهار داشت: نظام آموزشی جدید در آموزش و پرورش، دانشجویان را از دانشگاه جامع علمی کاربردی دور کرد که این عامل به همراه بیماری کرونا روند رو به رشد پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های مهارتی کشور را متوقف کرد.

<>رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: از پانزدهم آبان ماه سال جاری، کلاس‌های درس عملی و کارگاهی دانشگاه به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد و رؤسای مراکز علمی کاربردی باید برنامه‌ریزی لازم برای حضوری شدن این کلاس‌های درسی را داشته باشند.


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های کارشناسی، کاردانی
و سایر مقاطع دانشگاه علمی کاربردی و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰