اخبار / دانشگاهی / کاهش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی تا سال ۹۶ به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

کاهش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی تا سال ۹۶

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از کاهش شهریه دانشجویان این دانشگاه تا سال ۹۶ از طریق کاهش ۴۰ درصدی وابستگی مالی این دانشگاه به شهریه‌ها خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمید میرزاده در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری وزارت صنعت با دانشگاه آزاد، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 10 درصد از منابع مالی دانشگاه آزاد از طریق فعالیت‌های اقتصادی و بقیه آن از طریق شهریه دانشجویان تعیین می‌شود که امیدواریم این وابستگی به شهریه‌ها تا سال 96 به 60 درصد برسد.
وی ادامه داد: از این طریق، امکان کاهش شهریه دانشجویان نیز فراهم می‌شود همانطور که کاهش 10 درصدی وابستگی مالی دانشگاه آزاد به شهریه دانشجویان در سال گذشته باعث شد که از مهر امسال تا مهر 95 شهریه ثابت دانشجویان این دانشگاه افزایشی پیدا نکند.
میرزاده با اشاره به وجود یک میلیون و 700 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد، گفت: 37 درصد دانشجویان ایران را دانشجویان دانشگاه آزاد تشکیل می‌دهند و در حال حاضر بیش از 70 هزار نفر عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد هستند.
وی با بیان اینکه در دنیا حدود 25 درصد منابع مالی دانشگاه‌ها به شهریه‌های دانشجویان وابسته است، گفت: 75 درصد بقیه این منابع نیز از طریق ارتباط با صنعت، خدمات و تجارت تأمین می‌شود که امیدواریم در ایران نیز بتوانیم به این ارقام دست‌ یابیم.
وی با اشاره به انعقاد 30 قرارداد همکاری بین دانشگاه آزاد و بخش خصوصی و بخش‌های صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش برداشت از مخازن نفتی یکی از موضوعات تفاهم‌نامه با وزارت نفت بوده است.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴