اخبار / وزارت آموزش و پرورش / کاهش دیپلم‌های کاردانش به 60 عنوان- محدودیت مراکز آموزش از راه دور به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

کاهش دیپلم‌های کاردانش به 60 عنوان- محدودیت مراکز آموزش از راه دور

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش از ساماندهی کامل نیروی انسانی هنرستان‌ها در سال 90 خبر داد و گفت: امسال تعداد دیپلم‌های «کاردانش» به 60 عنوان کاهش یافته و برای مراکز «آموزش از راه دور» نیز محدودیت‌هایی ایجاد شده است. خبرگزاری فارس: کاهش دیپلم‌های کاردانش به 60 عنوان/ محدودیت مراکز آموزش از راه دور محمد شریف‌زاده، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به برنامه‌های این دفتر برای توسعه کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: در بودجه سال 90، حدود 10 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها در نظر گرفته شده است که 80 درصد از این بودجه آماده شده و بخش عمده‌ای از آن نیز در استان‌ها توزیع شده است.

وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی هنرستان‌ها از عدد 1.3 درصدی در ضریب اشتغال نیروهای انسانی هنرستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: با ساماندهی صورت‌گرفته، در سال تحصیلی جدید در هیچ استانی و هیچ رشته‌ای کمبود نیروی انسانی فنّی نداریم.

شریف‌زاده ادامه داد: امسال بخشنامه‌ای به آموزش و پرورش استان‌ها ارسال شده است تا 20 درصد از اعتبارات عمرانی استان‌ها را دریافت کرده و حداقل 10 درصد آن را به تجهیز هنرستان‌ها اختصاص دهند.

* کاهش عناوین دیپلم‌های "کاردانش" به 60 عنوان در سال 90

وی در ادامه با اشاره به ساماندهی رشته‌های «کاردانش» اظهار داشت: تا سال گذشته حدود 241 عنوان دیپلم «کاردانش» داشتیم که از امسال با ساماندهی صورت‌گرفته و برای اینکه دیپلم‌های این رشته بهتر از سوی جامعه شناخته شود و ساماندهی نیروی انسانی و تألیف کتاب‌ها نیز راحت‌تر صورت گیرد، عناوین این دیپلم‌ها به 60 عنوان کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی حرفه‌ای و کاردانش آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید در شاخه «فنی و حرفه‌ای» نیز 43 عنوان دیپلم خواهیم داشت.

شریف‌زاده از افزایش 5 درصدی جمعیت دانش‌آموزان هنرستانی در سال تحصیلی جدید خبر داد و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال 800 هزار نفر از دانش‌آموزان متوسطه در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش به تحصیل بپردازند که البته آمار قطعی تا نیمه دوم مهرماه اعلام می‌شود.

* مراکز "آموزش از راه دور" کاردانش امسال فقط 2 رشته دارند

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش در ادامه با اشاره به ساماندهی مراکز «آموزش از راه دور» کاردانش گفت: برای سال تحصیلی جدید هر کدام از مراکز آموزش از راه دور فقط می‌توانند «دو رشته کاردانش» را ارائه دهند که عناوین این رشته‌ها نیز براساس «آمایش سرزمین» و بررسی نیازهای بازار کار، تعیین و به آنها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: برای نظارت بر این مراکز نیز از امسال هرکدام از مراکز آموزش از راه دور کاردانش نیز باید مجوز فعالیت خود را از دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارتخانه دریافت کنند.

شریف‌زاده خاطرنشان کرد: در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش بزرگسالان و آموزش از راه دور نداریم و این آموزش‌ها تنها در کاردانش امکان‌پذیر است.

تاریخ خبر شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۰