اخبار / دانشگاهی / کارنامه کنکور دکتری ۱۴۰۰ منتشر شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

کارنامه کنکور دکتری ۱۴۰۰ منتشر شد

<>به گزارش خبرنگار مهر، آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جمعه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۹ با حضور حدود ۱۴۶ هزار نفر در ۲۴۲ کد رشته، ۲۱۰ حوزه امتحانی و ۱۱۰ شهرستان برگزار شد. تعداد ۱۸۵ هزار و ۷۷۵ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند.

<>داوطلبان این آزمون می‌توانند کارنامه خود را در این لینک http://srv2.sanjesh.org/p_krn/index.php/krn_doctor/Result_nah_1400_Krn/krn مشاهده کنند.

<>در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۵ هزار و ۷۷۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۸۱۴ نفر معادل ۵۵ درصد مرد و ۸۲ هزار و ۹۶۱ نفر معادل ۴۵ درصد زن بودند.

<>از میان شرکت کنندگان در آزمون تعداد ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهایت تعداد ۳۸ هزار و ۲۲۲ داوطلب معرفی به مصاحبه شدند.

<>جمع کل ظرفیت پذیرش دکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی ۲۳ هزار و ۷۱۳ نفر بوده است.

<>از ۲۳ هزار و ۷۱۳ نفر پذیرفته شده نهایی، تعداد ۹ هزار و ۸۵۰ نفر در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی تابع وزارت علوم پذیرفته شده‌اند که از این تعداد ۴ هزار و ۲۰۷ نفر زن و ۵ هزار و ۶۴۳ نفر مرد هستند.

<>از ۲۳ هزار و ۷۱۳ نفر پذیرفته شده نهایی، تعداد ۱۳ هزار و ۸۴۴ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شده‌اند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۹۰ نفر زن و ۸ هزار و ۴۵۴ نفر مرد هستند.

<>میزان قبولی مشترک دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم با دانشگاه آزاد اسلامی ۱ هزار و ۲۷۴ نفر بود.

<>ثبت نام پذیرفته شدگان نهایی آزمون در دانشگاه‌ها، بر اساس زمان بندی اعلام شده توسط دانشگاه‌ها صورت می‌پذیرد.


<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰