اخبار / استخدامی / کارت شرکت در آزمون کارآموزی وکالت دادگستری سال ۱۴۰۲ منتشر شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

کارت شرکت در آزمون کارآموزی وکالت دادگستری سال ۱۴۰۲ منتشر شد

<>به گزارش خبرنگار مهر، آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون های وکلا دادگستری سال ۱۴۰۲ صبح روز جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ برگزار می شود.

<>کارت شرکت در آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت دادگستری سال ۱۴۰۲ از امروز دوشنبه ۹ مرداد در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان برای ورود به جلسه آزمون می توانند در این لینک https://srv۳.sanjesh.org/p_kart/index.php/kart_mtf/vekalat_ghaza_dagosri_۱۴۰۲/kart کارت خود را تهیه کنند.

<>دکتر علی صدر سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به جزئیات و زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری سال ۱۴۰۲ گفت: در آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۹ هزار و ۹۲۱ داوطلب ثبت نام کرده‌اند.

<>وی افزود: ۵۱ درصد از ثبت نام کنندگان زن و ۴۹ درصد مرد هستند و این آزمون در ۶۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و ۲۲۱ حوزه فرعی در ۳۴ شهرستان برگزار می‌شود.

<>صدر خاطرنشان کرد: داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون نسبت به مطالعه دقیق اطلاعیه منتشر شده و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

<>

<>الف) پاسخنامه و نکات مهمی درباره آن

<>در جلسه امتحان به هرداوطلب یک بسته نایلونی حاوی یک برگ پاسخنامه و یک جلد دفترچه آزمون داده می شود. در مستطیل بالای پاسخنامه شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام داوطلب درج شده است.

<>۱. در مستطیل بالای پاسخنامه مطلقا نباید چیزی نوشت و یا علامتی گذاشت، به غیر از محل های مشخص شده در روی پاسخنامه از نوشتن و یا علامتگذاری در سایر محل ها خودداری شود. در غیراین صورت فرد به عنوان متخلف تلقی و پاسخنامه وی تصحیح نخواهد شد.

<>۲. داوطلب به محض دریافت بسته آزمون لازم است نام خانوادگی و نام خود را با نام خانوادگی و نام و شماره مندرج در پاسخنامه را با شماره صندلی و شماره مندرج در کارت ورودی خود مقایسه کند تا مطمئن شود بین آنها هیچ اختلافی نیست و درصورت مشاهده تفاوت، بی درنگ موضوع را به نزدیکترین مراقب در جلسه اطلاع دهد و موضوع را دنبال کند تا اختلاف بر طرف شود.

<>

<>ب) طرز پاسخ دادن به سوالات

<>۱. داوطلب باید محل مخصوص جوابی را که در پاسخنامه برای هر سوال در نظر می گیرد بوسیله مداد سیاه نرم پر رنگ (نه خودکار، نه مداد کپی و ...) پر کند.

<>۲. چون پاسخنامه بوسیله ماشین علامت خوان تصحیح می شود از کثیف کردن، تاکردن و یاگذاشتن هرگونه علامت و اثری بر روی آن جدا خودداری شود.

<>۳. جوابها باید فقط در پاسخنامه با پر کردن محل مخصوص آنها بوسیله مداد سیاه نرم پر رنگ مشخص شود. پر کردن محل پاسخها باید پر رنگ و یکنواخت باشد. پاسخهایی که به هر نحو دیگر در پاسخنامه (بجای پر کردن محل مخصوص عالمت×(ضربدر) گذاشته و یا بطور یکنواخت پر رنگ نشود) و یا در دفترچه آزمون علامتگذاری یا نوشته شود، قابل تصحیح و نمره گذاری با ماشین نیست و به همین علت به هیچ وجه به حساب نمی آید.

<>۴. در آزمون های گذشته مشاهده شده که متقاضیان ابتدا پاسخ را در دفترچه سوالات مشخص می کنند و بدون توجه به زمان، بعد از اتمام زمان مقرر درخواست انتقال آن را به پاسخنامه دارند که این امر برخلاف روال مطلوب آزمون است و امکانپذیر نیست و بعضا مشاهده شده با پایان زمان آزمون متقاضی فرصت درج پاسخها را در پاسخنامه از دست داده است. بنابراین توصیه می شود از ابتدا پاسخ سوالات را در پاسخنامه درج کنند.

<>۵. در تست های چهار گزینه ای برای هر پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی و یا تصادفی یک نمره منفی) منظور خواهد شد.

<>بنابراین به داوطلبان توصیه می شود اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلا نمی دانند به آن سوال جواب ندهند. زیرا به سوالهای بدون جواب نمره منفی و یا مثبت تعلق نمی گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود،پاسخ آن سوال غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

<>

<>ج) دفترچه آزمون، تعداد سوالات و مدت پاسخگویی به آنها

<>به هریک از داوطلبان آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری سال ۱۴۰۲ یک بسته نایلونی حاوی یک برگ پاسخنامه و یک جلد دفترچه آزمون داده می شود. دفترچه آزمون داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است.

<>آزمون دارای ۱۴۰ سوال تستی شامل: حقوق مدنی ۲۰ سوال، آیین دادرسی مدنی ۲۰ سوال، حقوق تجارت ۲۰ سوال، اصول استنباط حقوق اسلامی و متون فقه ۲۰ سوال، حقوق جزای عمومی و اختصاصی ۲۰ سوال، آیین دادرسی کیفری ۲۰ سوال و حقوق اساسی ۲۰ سوال است که تمامی داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی به سوالات آن در مدت ۱۷۰ دقیقه اقدام کنند.

<>دفترچه سوالات تمامی داوطلبان شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد آن درج شده است. دفترچه این آزمون دارای تنوع است.

<>آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون های وکلا دادگستری سال ۱۴۰۲ صبح روز جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ در شهرستان های مختلف کشور برگزار خواهد شد.

<>فرآیند برگزاری آزمون رأس ساعت ۸:۰۰ صبح آغاز خواهد شد و درهای ورود به جلسه امتحان نیمساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد. داوطلبان باید قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی ذیربط حاضر باشند. محل برگزاری آزمون هریک از داوطلبان در کارت شرکت در آزمون درج شده است.

<>

<>تذکرات خیلی مهم:

<>۱. داوطلبان علاوه بر کارت ورودی باید، شناسنامه عکسدار و یا کارت ملی، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مدادتراش و سنجاق همراه داشته باشند.

<>۲. استفاده از هر گونه جزوه، کتاب و قوانین در جلسه آزمون ممنوع است.

<>۳. از آوردن وسایل اضافی (به جز وسایل مندرج در بند ۱) مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، نت و یادداشت، ماشین حساب، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، پیجر، ضبط صوت و ... به جلسه آزمون جدا خودداری شود.

<>۴. صدور کارت شرکت در آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور دلیل تأیید هیچیک از مدارک داوطلب از طرف کانون های وکلای دادگستری یا سازمان سنجش آموزش کشور نیست. بنابراین صرف قبولی در آزمون و درج نام داوطلب در ردیف پذیرفته شدگان، هیچ حقی برای کسی ایجاد نخواهدکرد.

<>۵. به هنگام دریافت پاسخنامه آزمون، داوطلبان دقت کنند حروف انگلیسی مندرج در بالای برگ پاسخنامه عینا روی دفترچه سوالی که دریافت می کنند درج شده باشد و در غیر این صورت موضوع را به نزدیکترین مراقب در جلسه اطلاع دهند تا مشکل برطرف شود.

<>۶. اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان براساس اطلاعات درج شده در تقاضانامه ثبت نام که توسط شخص داوطلب تکمیل شده عینا برروی کارت شرکت در آزمون لحاظ شده است. لذاچنانچه مغایرتی بین اطلاعات تکمیل شده در فرم تقاضانامه و اطالعات مندرج درکارت شرکت در آزمون و همچنین عکس اسکن شده بر روی کارت شرکت در آزمون مشاهده شد لازم است براساس توضیحات مندرج در ذیل کارت شرکت در آزمون و اطلاعیه پرینت کارت و رفع نقص کارت شرکت در آزمون اقدام شود.

<>۷. آن دسته از داوطلبانی که بند معلولیت (نیاز به منشی) را در تقاضانامه ثبت نام علامتگذاری کرده اند، پس از استعلام از سازمان بهزیستی و در صورت تایید، معلولیت بر روی کارت شرکت در آزمون آنان درج شده است. چنانچه متقاضی دارای معلولیت بوده و نیاز به منشی دارد و بر روی کارت شرکت در آزمون آنان درج نشده است و در حال حاضر خواستار اعمال بند معلولیت است لازم است بر اساس توضیحات ذیل کارت شرکت در آزمون اقدام کند.

<>۸. رد و بدل کردن هرنوع وسیله از قبیل (خودکار، خودنویس، روان نویس، مداد، مداد پاک کن و...) در جلسه آزمون در حکم تقلب بوده و طبق ضوابط رفتار خواهد شد.

<>۹. خارج کردن ملزومات آزمون (پاسخنامه، کارت شرکت در آزمون و یا دفترچه سوالات) از جلسه آزمون تخلف محسوب می شود و با متقاضیانی که اقدام به این تخلف کنند طبق ضوابط رفتار خواهد شد.

<>۱۰. همراه داشتن هر گونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار از جمله تلفن همراه، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند و یا دستبند هوشمند، جزوه، کتاب، هر گونه نُت و یادداشت و نظایر آن در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری موجب محرومیت از گزینش در آزمون می شود.

<>۱۱. مخدوش کردن و پاره کردن پاسخنامه، عدم ارائه پاسخنامه در زمان مقرر و تعلل در ارائه مدارک امتحانی ماهیتا ً از مصادیق تخلّف و تقلّب محسوب می شود و باداوطلبان متخلّف برابر با قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رسیدگی و برخورد خواهد شد.

<>۱۲. در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است حداکثر تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی با سازمان سنجش مکاتبه شود. درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

<>۱۳. به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد بود.

<>داوطلبان باید در روزهای ۱۳ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ نسبت به پاسخگویی به سوالات پرسشنامه ارزیابی محل برگزاری آزمون که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر می شود، اقدام کنند.

<>

منابع، جزوات و نمونه سوالات آزمون های استخدامی

تاریخ خبر دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۲