اخبار / دانشگاهی / چگونگی بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد اسلامی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

چگونگی بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان علوم‌پزشکی و غیرعلوم‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که به هر دلیل انصراف داده و ترک تحصیل کرده‌اند، می‌توانند درخواست بازگشت به تحصیل خود را به دانشگاه آزاد ارائه دهند تا درباره بازگشت آنها تصمیم‌گیری شود.
<>دکتر امیررضا شاهانی درباره چگونگی بازگشت به تحصیل دانشجویان انصرافی دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: دانشگاه آزاد سعی می‌کند سازوکار بازگشت به تحصیل را تسهیل کند ولی دستورالعمل‌ها باید رعایت شود. اگر فردی که درسش را مثلا برای بیش از 5 سال رها کرده باشد، باید واحدهای گذرانده را با درس‌های جدید تطبیق دهد و اگر لازم شد باید دوباره همان عناوین درسی را بگذراند.

<>سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجو هر زمان که بخواهد برگردد به واحد مربوطه مراجعه می‌کند و کمیسیون موارد خاص و معاونت آموزشی درخواست او را بررسی می‌کنند و هر وقت اجازه بازگشت بدهند، دانشجو می‌تواند از ترم بعد به دانشگاه برگردد. بازه زمانی خاصی را برای بازگشت به تحصیل تعریف نکرده‌ایم ولی در دستور‌العمل، بازگشت همان 5 سال است، یعنی اگر بیش از 5 سال باشد باید واحدها تطبیق داده شود.

<>وی تاکید کرد: از مدتی که دانشجو درسش را رها کرده تا‌کنون، برخی از رشته‌ها و درس‌ها از سوی شورای گسترش تغییر کرده است، که باید واحدها تطبیق داده شود تا ببینیم به کدام رشته نزدیک‌تر است و برخی درس‌ها هم منسوخ شده‌اند که آنها دیگر در واحدهای گذرانده دانشجو تاثیری ندارد و باید در برخی از سرفصل‌ها همه دروس را ابتدا تا انتها بگذراند.

<>سرپرست مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی درباره بازگشت به تحصیل دانشجویان علوم پزشکی گفت: این دانشجویان باید به بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در این زمینه مراجعه کنند، اگر بخشنامه‌ای در این زمینه از سوی وزارت بهداشت وجود نداشته باشند می‌توانند به همین دستورالعمل استناد کنند.

<>شاهانی همچنین در پاسخ به اینکه آیا این دستورالعمل شامل حال دانشجویانی که رسما نامه‌ نوشته‌اند و انصراف داده‌اند نیز می‌شود، گفت: کمیسیون موارد خاص در این باره در نهایت تصمیم می‌گیرند.

<>دکتر فرهاد ادهمی، مدیرکل توسعه آموزش پزشکی علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز با تایید دستورالعمل وزارت بهداشت در زمینه بازگشت دانشجوی انصرافی رشته‌های علوم پزشکی گفت: دانشجویان انصرافی که تسویه حساب نکرده باشند و بیشتر از دو نیم‌سال از انصراف آنها نگذشته باشد، می‌توانند به تحصیل بازگردند البته این منوط به موافقت کمیسیون موارد خاص حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است.

<>وی ادامه داد: اگر دانشجویی هم بیمار باشد می‌تواند تا چهار نمیسال بعد به تحصیل بازگردد البته این هم بستگی به موافقت کمیسیون پزشکی و موارد خاص حوزه علوم پزشکی دارد. اما اگر دانشجویی نامه انصراف داده و تسویه کرده باشد دیگر امکان بازگشت ندارد.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و
مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶