اخبار / دانشگاهی / چهارمین المپیاد ریاضی همزمان در تهران و مشهد اجرا شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

چهارمین المپیاد ریاضی همزمان در تهران و مشهد اجرا شد

چهارمین المپیاد ریاضی همزمان با المپیاد جهانی و با همکاری دو دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی و فردوسی مشهد اجرا شد.

به گزارش ایسنا، با توجه به برگزاری پنجاه و هفتمین المپیاد جهانی ریاضی در کشور هنگ کنگ، با همت کمیته ملی المپیاد ریاضی و اعضای باشگاه دانش پژوهان جوان، چهارمین المپیاد ریاضی همزمان با المپیاد جهانی برگزار شد.

این المپیاد با همکاری دو دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی و فردوسی مشهد طی دو روز با شرکت دانش آموزان المپیادی، دانشجویان ، دبیران و علاقمند به ریاضیات در شهر های تهران و مشهد مقدس برگزار شده است.

در این آزمون ۱۵۰ نفر شرکت کننده با شرایط مشابه المپیاد جهانی، هر روز به مدت ۵ ساعت به ۳ سوال ۷ نمره ای پاسخ دادند.

در این دوره ۶۰۰ دانش آموز از سراسر جهان از جمله اعضای تیم ملی المپیاد ریاضی جمهوری اسلامی ایران همزمان با علاقمندان به ریاضی در کشورمان ، در هنگ کنگ در این آزمون شرکت داشتند. ارزیابی دانش آموزان مستعد از جمله برخی اهداف المپیاد ریاضی همزمان است.

تا پیش از این هر ساله صرفاً شش نفر از دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد بین‌المللی ریاضی شرکت می‌کردند ولی واقعیت این است که تعداد افرادی که توانایی کسب مدال بین‌المللی را دارند چندین برابر این عدد است و اگر کسی عضو تیم ملی المپیاد ریاضی نمی‌شد فرصت ارزیابی و اثبات استعداد ریاضی خود را در این سطح نمی‌یافت.

برگزاری المپیاد ریاضی همزمان، که همان مسابقه با همان نمره‌دهی و تصحیح است، دامنه حضور در این مسابقه معتبر ریاضی را از شش نفر به هر که علاقه‌مند است برای هر چند بار و در هر مقطع تحصیلی توسعه داد.

از دیگر اهداف المپیاد ریاضی همزمان فراهم کردن امکان حضور همه علاقه‌مندان به حل مسایل ریاضی، از بین دانش‌آموزان، دانش‌جویان، دبیران و...، در معتبرترین مسابقه بین‌المللی حل مسأله ریاضی است.

ارزیابی شرکت‌کنندگان از توانایی حل مسأله با استانداردهای بین‌المللی، ارتباط بین دوستداران ریاضیات و آشنا کردن آن‌ها با اهمیت پرداختن به ریاضی برای پیشرفت کشور در حاشیه برگزاری المپیاد ریاضی همزمان و امکان شناسایی وسیع استعدادهای ریاضی دانش‌آموزی و  دانشجویی برای جذب در رشته ریاضی و حمایت از آن‌ها (در صورت توجه نهادهای مربوطه) از دیگر اهداف این المپیاد است. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های 
مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۵