اخبار / دانشگاهی / چرا کنکور حذف نمی شود؟ به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

چرا کنکور حذف نمی شود؟

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: قوانین مربوط به سوابق تحصیلی و حذف یا ماندگاری کنکور در شورای مجلس اسلامی مطرح و با همفکری و حضور وزیر علوم، وزیر بهداشت، وزیر آموزش و پرورش و نماینده کمسیون آموزش عالی  و کارشناسان مربوطه تصویب می گردد.
وی اظهار داشت: تاثیر سوابق تحصیلی تا سال 97 افزایش می یابد و هر سال درصد بیشتری نسبت به سال قبل را به خود اختصاص می دهد و در نهایت شورای سنجش و پذیرش کنکور اینکه سوابق تحصیلی صرفا تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد را قطعی می کند.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سازمان سنجش برای حذف کنکور تشکیل شده است؛ اظهار داشت: در دهه 40 دانشگاه‌ها از طریق کنکور دانشجو می‌گرفتند و در اواخر این دهه و اوایل دهه 50 می‌خواستند کنکور را حذف کنند و پذیرش دانشجویان در دانشگاه بر مبنای نمره انجام شود، اما با افزایش جمعیت و افزایش تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه سازمان سنجش که برای حذف کنکور تشکیل شده بود در راستای محکم کردن بنیان کنکور به کار گرفته شد. 

وی یاد آور شد: در حال حاضر هم سازمان سنجش از مخالفان سرسخت حذف کنکور است که البته استدلال مسئولان این سازمان از جهاتی درست است، در حال حاضر در رشته محل‌های زیرگروه‌های ریاضی، فنی و حرفه‌ای، علوم انسانی و هنر می‌توانیم کنکور را حذف کنیم و مبنای پذیرش دانشجو براساس نمرات مدارس باشد، اما در رشته‌هایی که متقاضی زیادی دارند نظیر دندانپزشکی، پزشکی و غیره این امکان فراهم نیست. 

 دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی کنکورهای سراسری و آزاد 
از سایت سنجش3

تاریخ خبر شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵