اخبار / شورای عالی انقلاب فرهنگی / پیام تسلیت شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌مناسبت درگذشت دکتر حبیبی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پیام تسلیت شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌مناسبت درگذشت دکتر حبیبی

شورای عالی انقلاب فرهنگی درگذشت دکتر حسن حبیبی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشکسوتان شورا تسلیت گفت. به گزارش خبرگزاری مهر دکتر حسن حبیبی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بامداد امروز پنج شنبه دار فانی را وداع گفت. 

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح ذیل است: "درگذشت مرحوم مغفور دکتر حسن حبیبی، عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی که از چهره‌های خوش سابقه انقلاب اسلامی بود، موجب تاثر همه دلسوزان و خدمتگذاران نظام اسلامی شد.
  آن مرحوم که از سابقون نهضت اسلامی مردم ایران به زعامت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی«ره» بود؛ این افتخار را داشت تا در روز 12 بهمن ماه 1357به همراه آن زعیم بزرگ پا به خاک وطن بگذارد و در سالروز آن واقعه تاریخی نیز به پیشوای خود پیوست. در سال‌های سیاه حکومت منحوس پهلوی، مرحوم دکتر حبیبی در خارج از کشور در افشای چهره این رژیم جنایتکار نقش به‌‌سزایی داشت و مبارزین داخل از کشور بارها به تلاش‌های آن فقید در به راه انداختن یک جریان مخالف در افکار عمومی بین‌المللی علیه رژیم خونخوار ستمشاهی، اشاره کرده‌اند.
  تلاش‌های مرحوم  دکتر حبیبی در جلوگیری از اعدام بسیاری از مبارزان داخل کشور از طریق نامه‌نگاری با نهادهای بین‌المللی و افتخار میزبانی از امام خمینی«ره» در مدت اقامت آن رهبر کبیر در فرانسه در سال 1357 و همراهی با ایشان در بازگشت به کشور در 12 بهمن 1357 از افتخارات آن عزیز از دست رفته محسوب می‌شود.
  پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دکتر حبیبی در سنگرهای سیاسی به این انقلاب خدمت کرد و مناصبی مانند وزارت دادگستری، عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی، معاونت اول ریاست جمهوری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده گرفت.
  مرحوم دکتر حبیبی در حوزه علم و فرهنگ هم چهره‌ای فعال و شناخته شده محسوب می‌شد که علاوه بر تالیف و ترجمه چندین جلد کتاب، در پست‌هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی، ریاست بر فرهنگستان زبان و ادب فارسی، عضویت هیات ‌امنای فرهنگستان‌‌های جمهوری اسلامی ایران، ریاست بنیاد ایران شناسی و عضویت در ستاد انقلاب فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرهنگ انقلاب خدمت کرد.
  دکتر حبیبی در روند شکل‌گیری و سامان‌دهی نظام نوین آموزش عالی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش محوری داشت و علی‌رغم عهده‌دار بودن مسئولیت‌های فراوان همواره سنگر علم و فرهنگ را سنگر اصلی دفاع از انقلاب اسلامی می‌دانست و در جلسات ستاد انقلاب فرهنگی و پس از آن شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش محوری و موثری را  ایفا کرد.
  دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن عرض تسلیت به رهبر معظم انقلاب اسلامی و کلیه بازماندگان و دوستان مرحوم دکتر حبیبی و جامعه علمی و فرهنگی کشور برای آن مغفور، رحمت واسعه الهی مسئلت می‌نماید."

تاریخ خبر جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۱