اخبار / دانشگاهی / پرداخت وام ویژه دکتری به دانشجویان روزانه غیربورسیه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پرداخت وام ویژه دکتری به دانشجویان روزانه غیربورسیه

رییس صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: امسال وام ویژه دانشجویان دکتری به همه دانشجویان روزانه غیربورسیه دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، ذوالفقار یزدان‌مهر در نشست خبری که به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار شد، گفت: سال گذشته ۳۷۰ میلیون تومان وام دانشجویی به دانشجویان سراسر کشور پرداخت شد که امسال این رقم به ۶۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و فرصتی برای ارتقای خدمت‌رسانی بهتر به دانشجویان دانشگاه‌ها است.

وی افزود: یکی از اقداماتی که امسال انجام می‌شود پرداخت وام ویژه دانشجویان دکتری به دانشجویان روزانه غیربورسیه است که در مجموع حدود ۱۳۰ میلیارد تومان امسال به این دانشجویان پرداخت می‌شود و به‌طور متوسط به هر دانشجوی روزانه غیر بورسیه، ماهانه ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: در سال‌های قبل وام ویژه تنها به دانشجویانی پرداخت می‌شد که آزمون جامع را گذرانده بودند؛ ولی امسال به‌دلیل تاکید وزارت علوم و دولت بر ارایه خدمت به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ایجاد فرصت پژوهش‌های بهتر و بیشتر، این وام به دانشجویان غیربورسیه نیز پرداخت می‌شود.

رییس صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: امسال سطح وام‌ها از لحاظ کیفی افزایش پیدا کرده است و از مهرماه به‌طور متوسط ۲۵ درصد افزایش در وام‌های ازدواج و ودیعه مسکن خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر چهارهزار دانشجوی متاهل از وام ودیعه مسکن استفاده کنند.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــری و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3  

تاریخ خبر چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵