اخبار / دانشگاهی / پرداخت ماهیانه 700 هزار تومان وام به دانشجویان دکتری از مهرماه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پرداخت ماهیانه 700 هزار تومان وام به دانشجویان دکتری از مهرماه

<>رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از پرداخت ماهیانه 700 هزار تومان وام ویژه دکتری به دانشجویان خبر داد و گفت: تمامی دانشجویان دوره دکتری از نیمسال اول تا پایان تحصیل در سنوات مجاز می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، مهندس ذوالفقار یزدان‌مهر در مراسم امضا قرارداد همکاری ویژه دکتری بین صندوق رفاه دانشجویان و بانک توسعه تعاون که امروز در وزارت علوم برگزار شد، در توضیحی درخصوص شیوه‌نامه پرداخت و بازپرداخت وام ویژه دکتری دانشجویان از طریق بانک عامل خاطرنشان کرد: به منظور حمایت مالی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در جهت انطباق با نیازهای اساسی کشور، گسترش نهضت تولید علم و حل علمی مشکلات کشور، تقویت و تسهیل حضور و تلاش تمام‌وقت دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها، وام ویژه دکتری مطابق تفاهمنامه منعقده بین صندوق رفاه و بانک توسعه تعاون پرداخت می‌شود.

<>وی در ادامه تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویان به منظور اجرایی نمودن طرح جدید «پرداخت وام ویژه دکتری غیربورسیه» با به کارگیری منابع مالی بانک‌ها به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات رفاهی دانشجویان با بانک‌های متعدد وارد مذاکره شد و پس از شرایط پیشنهادی بانک‌ها و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر گردید بانک دولتی توسعه تعاون نسبت به پرداخت 4 هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات طی 4 سال به دانشجویان مزبور اقدام نماید. همچنین صندوق رفاه دانشجویان نیز موظف شد مبلغ دو هزار و 500 میلیارد ریال در این بانک طی پنج سال سپرده‌گذاری نماید.

<>یزدان‌مهر درخصوص کلیات پرداخت وام ویژه دکتری به دانشجویان خاطرنشان کرد: مبلغ وام برای کلیه دانشجویان ماهیانه حدود 7 میلیون ریال است که پرداخت آن به صورت هر سه ماه یک بار به مبلغ 21 میلیون ریال صورت می‌گیرد.

<>وی تاکید کرد: وام مذکور به کلیه دانشجویان واجد شرایط از نیمسال اول تحصیل تا پایان تحصیل در سنوات مجاز (هشت نیمسال) پرداخت می‌شود به طوری که کارمزد وام مذکور چهار درصد است. همچنین دانشجویان جهت دریافت این وام باید هر شش ماه تقاضای وام و مدارک مستندات آموزشی خود را به ادارات رفاه دانشگاه محل تحصیل تحویل نمایند.

<>مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین یادآور شد: هر کدام از دانشجویان متقاضی وام پس از تایید توسط دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم باید به شعب بانک توسعه تعاون جهت افتتاح حساب و تحویل مدارک مورد نیاز اقدام نمایند. همچنین برای دریافت وام تا سقف 150 میلیون ریال یک ضامن معتبر و پیش از آن تا سقف مجاز وام ویژه دکتری باید ضامن دوم را به بانک معرفی کند.

<>به گفته یزدان‌مهر، دانشجو در طی مراحل دریافت وام صرفا یک بار جهت تکمیل مدارک و ارائه تضامین به بانک مراجعه می‌نماید و در مراحل بعدی نیازی به مراجعه به شعب بانک نمی‌باشد.

<>وی خاطرنشان کرد: مدت تنفس وام مذکور یک سال پس از اتمام تحصیل در سنوات مجاز تحصیل است و پس از این مدت هر دانشجو باید به تعداد ماه‌هایی که از وام بهره‌مند شده است نسبت به بازپرداخت اقساط اقدام نمایند. همچنین به دانشجویانی که پایان‌نامه کاربردی و تقاضامحور داشته و مورد تایید دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویان باشند وام ضروری به مبلغ 10 میلیون ریال در هر نیمسال پرداخت می‌شود.

<>رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همچنین درخصوص شرایط و مدارک لازم وام‌گیرندگان نیز گفت: رعایت کلیه شرایط مندرج در فصل اول آیین‌نامه استفاده از وام‌های صندوق رفاه دانشجویان در داخل کشور الزامی است. همچنین فهرست تایید شده متقاضیان سالانه در دو نوبت (شش ماه اول و شش ماه دوم) از طریق دانشگاه‌ها به صندوق رفاه ارسال می‌شود. در واقع وام ویژه دکتری 4 بار در طول سال تحصیلی با فاصله هر سه ماه یک بار پرداخت می‌شود.

<>یزدانی‌مهر در پایان گفت: دانشجویان مشمول این دستورالعمل فقط در یک رشته و برای یک دوره تحصیلی می‌توانند از این وام استفاده کنند ضمن اینکه تایید و نظارت مراحل پرداخت وام براساس مستندات مورد تایید دانشگاه محل تحصیل متقاضی صورت می‌گیرد.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3<>

تاریخ خبر یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶