اخبار / دانشگاهی / پذیرش کمتر از ده درصد داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پذیرش کمتر از ده درصد داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی

کمتر از ۱۰ درصد کل داوطلبان دوره دکتری تخصصی سال ۱۳۹۵ دانشگاه آزاد اسلامی، در این مقطع پذیرفته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی با اشاره به آمار داوطلبان کنکور دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در آزمون تخصصی دکتری سال جاری، ۱۱۵هزار داوطلب شرکت کرده بودند که از آن میان بالغ بر ۹۰هزار نفر مردود اعلام شده‌اند و از بین افرادی که برای رشته محل‌های مختلف برای ثبت‌نام معرفی شدند، تاکنون کمتر از ۱۰هزار نفر ثبت نام شده‌اند و این نشان می‌دهد که در کل کمتر از ۱۰‌درصد از داوطلبان ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، پذیرش و ثبت‌نام شده‌اند. این در حالی است که با وجود ارتقا و جذب بیش از ۱۱هزار عضو جدید هیات علمی در ۳ سال گذشته، میزان پذیرش دانشجویان دکتری از سال ۹۳ کمتر بود.

او افزود: پذیرش دانشجو در مقطع دکتری براساس آزمون کتبی و اعلام نیاز و توانمندی واحدها برای ثبت‌نام است. نکته مهم این است که هیچ داوطلبی با مجموع وزنی نمرات خام منفی و صفر، نمی‌تواند به مصاحبه دکتری دعوت شود. لذا کسانی که به مصاحبه دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی دعوت شدند و قبولی‌های قطعی، دارای کارنامه‌هایی با مجموع وزنی مثبت بوده‌اند. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری 
و سایر مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵