اخبار / سازمان سنجش آموزش کشور / پذیرش در تکمیل ظرفیت قبولی قبلی داوطلبان را منتفی می‌کند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پذیرش در تکمیل ظرفیت قبولی قبلی داوطلبان را منتفی می‌کند

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز تکمیل ظرفیت کنکور 90، گفت: قبولی در تکمیل ظرفیت، پذیرش قبلی داوطلبان را منتفی می‌کند. خبرگزاری فارس: پذیرش در تکمیل ظرفیت قبولی قبلی داوطلبان را منتفی می‌کند ابراهیم خدایی قائم‌مقام سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به آغاز تکمیل ظرفیت کنکور 90، گفت: بعضی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پس از اعلام نتایج نهایی کنکور 90 بر ظرفیت‌های‌ مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی، برای پذیرش دانشجو اعلام ظرفیت کرده‌اند.

وی گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دوره‌های روزانه و شبانه آزمون سراسری 90 می‌توانند تا 28 آبان‌ماه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کرده و پس از پرداخت وجه مربوط به تکمیل ظرفیت که 28 هزار ریال است، از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی، نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته تا حداکثر 10 کدرشته اقدام کنند.

به گفته قائم‌مقام سازمان سنجش آموزش کشور داوطلبانی که در یکی از رشته‌های تحصیلی متمرکز آزمون سراسری سال 1390 پذیرفته شده‌اند، می‌توانند متقاضی شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی تکمیل ظرفیت باشند البته باید توجه داشته باشند که در صورت قبولی نهایی در این گزینش، قبولی قبلی آنان «کان‌لم یکن» تلقی خواهد شد.
 
وی ادامه داد: اگر داوطلبان متقاضی، در دوره‌های روزانه تکمیل ظرفیت پذیرفته شوند یا قبولی قبلی آنها دوره روزانه باشد، حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال بعد (1391) را نخواهند داشت.

خدایی به پذیرفته‌شدگان تأکید کرد در تکمیل فرم تقاضانامه شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی تکمیل ظرفیت دقت کنند چرا که در غیر این صورت هیچگونه اعتراضی قابل قبول نخواهد بود.

به گفته وی پذیرفته‌شدگان متمرکز آزمون سراسری در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی بورسیه یا شرایط خاص که به دستگاه‌های اجرایی تعهد خدمت دارند و همچنین پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی ویژه فرهنگیان دیپلمه رسمی یا پیمانی شاغل در وزارت آموزش و پرورش مجاز به ثبت‌نام و شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی تکمیل ظرفیت نیستند.

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور تمام داوطلبانی را که در آزمون سراسری سال 1390 شرکت کرده و در دوره‌های روزانه و شبانه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند را مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور 90 اعلام کرد و گفت: داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی باید در انتخاب رشته‌های تحصیلی مورد علاقه، به شرایط و ضوابط هر یک از رشته‌های انتخابی و همچنین شرایط و ضوابط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی مربوط که در دفترچه‌های راهنمای شماره 1 و 2 آزمون سراسری سال 1390، آمده است توجه کنند.
 
وی نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های تکمیل ظرفیت را براساس امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی اعلام کرد.

تاریخ خبر سه شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۰