اخبار / دانشگاهی / پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه علامه به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه علامه

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــری و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3
دانشگاه علامه طباطبایی برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ دانشجوی دکتری بدون آزمون براساس سهمیه استعدادهای درخشان می پذیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، داﻧﺸﮕﺎه علامه طباطبایی ﺑﺮ اﺳﺎس آﯾﯿﻦﻧﺎﻣﻪ پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی دکتری مصوب وزارت علوم از ﻣﯿﺎن متقاضیان واﺟﺪ ﺷﺮاﯾﻂ، ﺑﺮای ﺳﺎل ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ۹۶-۹۵ داﻧﺸﺠﻮی دﮐﺘﺮی ﻣﯽ ﭘﺬﯾﺮد.
متقاضیان پذیرش در این دوره ها باید دارای مدرک کارشناسی ارشد معتبر و مورد تایید وزارت علوم از دانشگاه های داخل کشور، میانگین کل ۱۶ و یا بالاتر در مقطع کارشناسی، میانگین کل ۱۷ و یا بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد، کسب حداقل ۷۰ امتیاز از فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه باشند.

متقاضیان پس از کسب پذیرش در مقطع دکتری تنها تا پایان نیمسال اول تحصیلی ۹۶-۹۵، فرصت خواهد داشت تا مقالات خود را که دارای گواهی پذیرش است، به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه کنند و  در غیر این صورت قبولی وی لغو خواهد شد.

حداکثر ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون شیوه آموزشی - پژوهشی دوره روزانه دکتری دانشگاه علامه طباطبایی به پذیرش بدون آزمون دانشجویان واجد شرایط اختصاص دارد که ظرفیت تعیین شده مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون این دانشگاه است.

هر گونه اطلاع رسانی به داوطلبان منحصراً از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی www.atu.ac.ir صورت می پذیرد لذا، به داوطلبان توصیه می شود به منظور اطلاع از زمان و مکان برگزاری مصاحبه و یا هر گونه نکته لازم، اطلاعیه های مربوطه را از طریق سایت دانشگاه بطور منظم پیگیری کنند.

دانش آموختگان حداکثر تا ۲ سال پس از فراغت از تحصیل می توانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون برای ورود به دوره دکتری برخوردار شوند، لذا داوطلبانی که در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۳-۹۲ و قبل از آن  فارغ التحصیل شده باشند، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

دانشجویان نیمسال آخر در صورت فراغت از تحصیل حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریورماه سال ۹۵ مجاز خواهند بود با رعایت سایر شرایط و با ارائه مدارک لازم در این رقابت شرکت کنند.

دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه های آزاد، تمامی موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی و همچنین دانش آموختگان‌ دوره های مجازی، نیمه حضوری، بین الملل، پردیس بین الملل و پردیس خودگردان مجاز به ورود بدون آزمون به دوره دکتری نیستند.دانش آموختگان اتباع خارجی و فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور، مجاز به استفاده از این آیین نامه برای ورود بدون آزمون به دوره دکتری نیستند.

سنوات تحصیل قابل قبول در مقطع کارشناسی ۸ نمیسال و در مقطع کارشناسی ارشد ۴ نیمسال است و داوطلبان رشته هایی که سنوات مجاز تحصیل آنها، طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم در مقطع کارشناسی، ۹ نیمسال و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۵  نیمسال تصویب شده اند امتیازات لازم را اخذ می کنند.

پس از بررسی های لازم، اسامی پذیرفته شدگان اولیه در موعد مقرر از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه اعلام می شود و پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان منحصراً پس از تایید سازمان سنجش آموزش کشور و هیات مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم صورت می گیرد.
دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتـــری و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴