اخبار / دانشگاهی / پذیرش بدون کنکور در موسسات غیرانتفاعی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پذیرش بدون کنکور در موسسات غیرانتفاعی

موسسات آموزش عالی غیردولتی براساس بخشنامه وزارت علوم اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی بدون کنکور کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، موسسات آموزش عالی غیردولتی اقدام به صدور اطلاعیه جذب دانشجوی بدون کنکور کردند.

در اطلاعیه این موسسات با اشاره به بخشنامه شماره۲/۱۳۷۳۵۳ مورخ  ۲۹ شهریور ۹۵ معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از متقاضیان خواسته شده به همراه مدارک لازم برای ثبت نام در دوره بدون آزمون مراجعه کنند.



بخشنامه وزارت علوم برای پذیرش دانشجو در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعیعلی آهون منش، رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در گفتگو با خبرنگار مهر جزئیات این بخشنامه وزارت علوم را تشرح کرد و درباره برنامه موسسات با توجه به این قانون گفت: دانشگاه های غیرانتفاعی و غیردولتی نامه ای برای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص خالی ماندن ظرفیت های این دانشگاه ها ارسال کردند.

وی ادامه داد: برهمین اساس معاون آموزشی وزارت علوم نامه ای به دانشگاه های غیرانتفاعی ارسال کرد که در این نامه آمده است، با توجه به اینکه تعدادی از پذیرفته شدگان موسسات غیرانتفاعی برای ثبت نام مراجعه نکرده اند و موسسات خالی مانده است، دانشگاه های غیرانتفاعی از بین کسانی که در کنکور شرکت نکرده اند و یا شرکت کرده و در جایی قبول نشده اند دعوت به ثبت نام کند.

رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی افزود: اطلاعیه دانشگاه های غیرانتفاعی نیز براساس همین نامه وزارت علوم است و مشکلی برای پذیرش وجود ندارد.

وی افزود: منتهی معاونت آموزشی وزارت علوم ، دراین نامه اشاره کرده است که این کار باید با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور صورت گیرد، بدین روش که اگر فردی مایل به ثبت نام بدون کنکور در رشته ای بود، دانشگاه مذکور مدارک فرد را اخذ کرده و پس از ثبت نام اولیه، مدارک وی را برای نظر و تایید نهایی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می کنند و نظر نهایی توسط این سازمان اعلام می شود .وی درباره شرایط پذیرش دانشجو نیز گفت: شرایط توسط سازمان سنجش آموزش کشور تعیین می شود .

آهون منش درباره اینکه این پذیرش بدون کنکور فقط در مقطع کارشناسی ارشد صورت خواهد گرفت، گفت: در بخشنامه وزارت علوم ، اشاره ای به این مساله نشده که مقطع خاصی باشد از این رو در تمام مقاطع می توان دانشجو پذیرش کرد، عبارتی که در این بخشنامه آمده بدین صورت است که: دانشگاه های غیرانتفاعی می توانند با توجه به سوابق تحصیلی و مراجعه دانشجو مشروط براینکه جایی قبول نشده باشد، ثبت نام کنند.

وی درپاسخ به این سوال که آیا باتوجه به این مساله، پذیرش در دانشگاه های غیر انتفاعی از سال های آینده دیگر از طریق کنکور سراسری نخواهد بود، گفت: این موضوع بستگی به این مساله دارد که وزارت علوم براین بخشنامه، ثابت بماند یا خیر.


نمونه هایی از اطلاعیه و فراخوان موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی برای پذیرش بدون کنکور
براساس این گزارش، همچنین در بخشی از این اطلاعیه آمده است، دانشجویان پذیرفته شده در تمام آزمون‌های سال ۹۵ سازمان سنجش آموزش کشور مجاز به ثبت نام بدون کنکور نیستند.




درحالی این اجازه به موسسات غیرانتفاعی داده شده است که براساس ماده 4 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی: سنجش در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته براساس آزمون متمرکز از دروس تخصصی مقطع کارشناسی و تأثیر معدل داوطلب (در رشته های مرتبط) توسط وزارتین انجام می شود. 

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه های 
مختلف کشور از سایت سنجش3

تاریخ خبر سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵