اخبار / تحصیلات تکمیلی / پذیرش 170 دانشجو از میان طلاب در دانشگاه باقرالعلوم(ع) به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

پذیرش 170 دانشجو از میان طلاب در دانشگاه باقرالعلوم(ع)

مدیر امور دانشجویی دنشگاه باقرالعلوم(ع) از پذیرش بیش از 170 دانشجو از میان طلاب برای سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سهرابی با بیان این که پذیرش رسمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) از سال 72-71 آغاز شده است، افزود: پذیرش این دانشگاه در ابتدا تنها از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش صورت می پذیرفت اما از سال 79 به بعد جهت تکمیل ظرفیت‌های تحصیلی این دانشگاه از طریق آزمون اختصاصی نیز، خود دانشگاه نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کرده است.

وی شرط اصلی ورود به این دانشگاه را دارا بودن مدرک حوزوی دانست و گفت: هم اکنون بالغ بر 500 نفر در حال تحصیل در این مرکز آموزش عالی می باشند.

تدریس9 رشته کارشناسی ارشد و 5 رشته دکتری در دانشگاه باقرالعلوم

سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دانشگاه باقرالعلوم(ع) هم اکنون تنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد، تصریح کرد: در حال حاضر 9 رشته فلسفه و کلام اسلامی، فلسفه دین، تاریخ اسلام، تبلیغ و ارتباطات فرهنگی، دانش اجتماعی مسلمین، اندیشه سیاسی در اسلام، فلسفه علوم اجتماعی، علوم سیاسی و مدرسی معارف گرایش اخلاق اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه تدریس می شود.

وی افزود: همچنین پنج رشته علوم سیاسی، فلسفه اسلامی، مدرسی معارف گرایش اخلاق اسلامی، فرهنگ و ارتباطات و مدرسی معارف گرایش انقلاب اسلامی در مقطع دکتری در این دانشگاه تدریس می شود.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم(ع) پذیرش سال تحصیلی جدید را مد نظر قرار داد و یادآور شد: برای سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها 12 نفر آقا و 12 نفر خانم به غیر از رشته فلسفه دین و مدرسی معارف اسلامی که مختص آقایان است،پ ذیرش شده‌اند که از مهرماه سال جاری، سال تحصیلی جدید خود را آغاز خواهند کرد.

سهرابی ادامه داد: در مقطع دکتری نیز در هر رشته 5 نفر پذیرش شده اندکه پس از اعلام نتیجه نهایی از سوی وزارت علوم، ثبت نام از آنها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مجموع بیش از 170 دانشجو از میان طلاب در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه مشغول به تحصیل می شوند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در پایان یادآور شد: داشتن گواهی قبولی پایه 9 حوزه به همراه مدرک کارشناسی یا سطح 2 حوزه برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و داشتن گواهی قبولی پایه 10 حوزه به همراه مدرک کارشناسی ارشد و یا سطح 3 حوزه برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری الزامی است.

تاریخ خبر دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۰