اخبار / کاردانی به کارشناسی / واگذاري اجرای بخشی از دوره كارداني و كارشناسي به بخش خصوصي به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

واگذاري اجرای بخشی از دوره كارداني و كارشناسي به بخش خصوصي

معاون دانشجويي وزارت علوم از واگذاري 85 درصد دانشگاه‌ها در دوره كارداني و كارشناسي به بخش خصوصي خبر داد. به گزارش حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، محمود ملاباشي معاون دانشجويي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در حاشيه برگزاري المپياد فرهنگي ورزشي دانشجويان سراسر كشور در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل اظهارداشت: تبادل تجربه و انتقال فرهنگ‌ها هميشه مورد توجه بشر بوده است و تعامل در مرزهاي دانش، حضور دانشجويان درعرصه‌هاي مختلف جهاني را مي‌طلبد.

معاون دانشجويي وزارت علوم با بيان اينكه موازنه علمي و تبادلات فرهنكي بين دانشگاه‌هاي مختلف جهان بايد صورت گيرد، تصريح كرد: موازنه علمي و تبادلات فرهنگي در ايجاد صلح، عقد تفاهم‌نامه‌ها، تعاملات بين‌الملل و غيره بين كشور‌هاي جهان موثر است.

وي افزود: از ابتداي پيروزي نظام مقدس جمهوري اسلامي تعداد 12هزار نفر با بورس تحصيلي به خارج از كشور رفته‌اند و اكنون نيز از كشورهاي افغانستان، پاكستان، عراق، كره، برزيل، روسيه در داخل كشور دانشجو داريم.

معاون دانشجويي وزير علوم در ادامه با بيان اينكه سلاح علمي دنيا صنعت نانو است، گفت: در دانشگاه توليد علم موجبات آرامش اساتيد و دانشجويان را فراهم خواهد آورد.

ملاباشي همچنين خاطرنشان كرد: در حال حاضر سه ميليون و 700 هزار نفر جمعيت دانشجويي كشور است كه اين رقم در سال 1390 به چهار ميليون نفر مي‌رسد كه دسترسي به آن نيز آسان است.

وي با بيان اينكه 85 درصد دانشگاه‌ها در دوره كارداني و كارشناسي به بخش خصوصي واگذار شده است، ادامه داد: اساتيد دانشگاه‌ها به سمت تقويت نيروهاي متخصص، دانشجويان دوره ارشد و دكتري و انجام كارهاي پژوهشي مي‌پردازند.

معاون دانشجويي وزير علوم در پايان گفت: در سال 84 دانشگاه‌ها با چهار هزار و 750 ميليارد ريال بودجه جاري تحويل گرفته شده است كه اكنون 21هزار ميليارد ريال بودجه در اختيار دانشگاه‌هاي كشور قرار دارد.

تاریخ خبر سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۹