اخبار / دانشگاهی / وام ویژه دکتری در سال جاری افزایش می‌یابد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

وام ویژه دکتری در سال جاری افزایش می‌یابد

<>رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از تصمیم این وزارتخانه برای افزایش میزان وام ویژه دانشجویان دکتری در سال جاری خبر داد و گفت: میزان مبلغ افزایشی تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.

دکتر مجتبی صدیقی در گفت و گو با ایسنا ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: وزارت علوم تصمیم دارد وام ویژه دانشجویان دکتری که در دانشگاه‌های دولتی و روزانه مشغول تحصیل هستند را در سال جاری توسعه و پوشش کامل دهد. در این زمینه در حال رایزنی با بانک توسعه و تعاون هستیم تا مبلغ وام دکتری در سال جاری افزایش یابد و با تشکیل هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان نیز در این زمینه تصمیم گیری شود و حداکثر طی یکماه آینده میزان افزایش این وام مشخص خواهد شد.

<>وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته پرداخت وام ویژه دکتری و وام ضروری مبالغ سنگینی را به خود اختصاص داد. بطوریکه حدود 66 میلیارد تومان از اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان در این زمینه هزینه شد. امیدوار هستیم بتوانیم با توجه به افزایش منابع مصوب صندوق و مشارکت بانک توسعه و تعاون، این میزان برای سال جاری افزایش یابد.

<>رییس سازمان امور دانشجویان در پایان با تاکید بر اینکه تصمیم جدیدی در حوزه وام پژوهانه دانشجویان دکتری اعمال نشده است، خاطرنشان کرد: مسئولیت این تصمیم بر عهده وزارت علوم نیست، اما با این وجود ما سال گذشته پیگیری هایی را انجام دادیم و خوشبختانه تبصره ای نیز در قانون بودجه پیش بینی شده است که بر اساس آن سهمی که شرکت‌ها و بانک‌ها باید در حوزه پژوهش هزینه کنند، به شکل جدی‌تری دریافت شود تا پروژه‌های تحقیقاتی از طریق انعقاد قرارداد با دانشگاه ‌ها و پژوهشگاه‌ها دنبال شود و دانشجویان دکتری نیز تامین شوند.

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه های دکتری
و سایر مقاطع دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷