اخبار / دانشگاهی / همکاری‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و استرالیا گسترش می یابد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

همکاری‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و استرالیا گسترش می یابد

<>هیأت عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به ریاست دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدت پنج روز از نظام سلامت استرالیا بازدید کردند.

<>هیات جمهوری اسلامی ایران در این بازدید، با رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت مجلس فدرال استرالیا، رئیس مجلس نمایندگان و رئیس مجلس سنای فدرال استرالیا دیدار و گفت و گو کردند.

<>براساس این گزارش، در این دیدارها ضمن تبادل تجربیات نظام سلامت در کشور، ابعاد طرح تحول سلامت جمهوری اسلامی ایران تشریح شد و مسئولان بهداشتی کشور از رئیس مجلس استرالیا برای بازدید از جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آوردند.

<>همچنین طی دیدار جداگانه ای با معاون کل وزارت بهداشت فدرال استرالیا، مسئولان وزارت بهداشت با مسائل منابع انسانی، پزشک خانواده، مدیریت دارویی، سلامت الکترونیک، مدیریت بیمار، نظام پرداخت، برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی این کشور آشنا شدند.

<>برپایه این گزارش، هیأت اعزامی کشورمان با معاون کل وزارت رفاه فدرال استرالیا در کانبرا دیدار کرد و در ارتباط با بیمه و قراردادهای پزشک خانواده، نظام تامین اجتماعی استرالیا و تبادل تجربیات تبادل نظر شد.

<>بازدید از بیمارستان 30 تختخوابی روستایی گونداگای در ایالت نیوساوت ولز، بازدید و ملاقات فنی با مسئولین ارشد و مدیران وزارت بهداشت دولت ایالتی در سیدنی، ملاقات با رئیس بورد تخصصی پزشک خانواده در ایالت نیوساوت ولز، بازدید از کیفیت پزشک در شمال سیدنی، ملاقات رسمی با رئیس و هیأت رئیسه سیدنی، بازدید از مؤسسه پژوهشی گراوان در زمینه ژنومیکس، بازدید از موسسه پژوهشی وست‌سید و بیمارستان آموزشی وست مید در غرب سیدنی از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

<>برپایه گزارش وبدا، همچنین ملاقات با دانشجویان و متخصصین ایرانی مقیم استرالیا نیز از دیگر برنامه های این سفر بود.

<>در این سفر علاوه بر تحکیم روابط سیاسی دو کشور در بالاترین سطح، مقرر شد همکاری های دو کشور در زمینه های علمی، آموزشی و پژوهشی گسترش یابد.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳