اخبار / دانشگاهی / همه داوطلبان ملزم به ایجاد سابقه تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲ هستند به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

همه داوطلبان ملزم به ایجاد سابقه تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲ هستند

<>به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در مرحله اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ از ۸ آبان ۱۴۰۱، اصلاحیه دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ منتشر شد.

<>بنا به تصمیم شورای راهبری مصوبه کنکور در جلسه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱ و ابلاغیه شماره ۱۴۰۱/۱۲۳۵۲/ دش مورخ ۸ آبان ۱۴۰۱ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه داوطلبان (اعم از دانش آموزان و فارغ التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه ای و کار و دانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

<>تبصره: در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ و بعد از آن، برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند و یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب در گروه درخواستی اعمال می‌شود و نمره آزمون اختصاصی جایگزین آن نخواهد شد.

<>ضمناً دانش آموزان پایه دوازدهم متقاضی ورود به آموزش عالی، می‌توانند در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت اول) در دی ماه نیز شرکت کنند.

<>لازم به تاکید است در صورتی که داوطلبی در امتحاناتی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق پیش بینی می‌کند شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکنند، نمره آن دروس برای آنها صفر (۰) لحاظ خواهد شد.

<>

دریافت نمونه سوالات و پاسخنامه ادوار گذشته کلیه گروه های آزمایشی
کنکورهای سراسری و آزاد از سایت سنجش3


تاریخ خبر پنج شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱