اخبار / دانشگاه پیام نور / هفتمین نشست اساتید معارف اسلامی و الهیات دانشگاه پیام نور برگزار شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

هفتمین نشست اساتید معارف اسلامی و الهیات دانشگاه پیام نور برگزار شد

قم - خبرگزاری مهر: هفتمین نشست فرهنگی آموزشی اساتید معارف اسلامی و الهیات دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور در قم برگزار شد. به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین نشست فرهنگی آموزشی ویژه هیئت علمی گروه معارف اسلامی و بخش الهیات و علوم اسلامی به جز رشته حقوق دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور پیش از ظهر چهارشنبه در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد.

این نشست که دومین روز خود را سپری می‌کرد با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری قرآن آغاز شد و سپس کارگاه تخصصی ویژه اساتید با حضور مسئواین این دانشگاه برگزار شد.

در این گارگاه به مسائل و سئوالات اساتید این حوزه توسط مسئولان دانشگاه پیام نور پاسخ داده شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس قم طی سخنانی با اشاره به ارزش علم در نزد خدا اظهار داشت: خداوند برای معلم جایگاه بسیار رفیعی را در نظر گرفته است و اگر اهمیت این جایگاه برای انسان تبیین شود هیچ گاه حاضر نخواهد شد آن را با چیز دیگری عوض کند.

تولیت آستان مقدس قم بیان کرد: اگر کسی طریقی را بپیماید که در پی طلب علم باشد خدا از همان راه او را به سوی بهشت فرا می‌خواند.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم علم در انسان اثر بگذارد باید دید تا چه حد بندگی ما در نزد خداوند بیشتر شده است.

همچنین در این نشست حجت الاسلام محسن قرائتی طی سخنانی با بیان اینکه رابطه معلم با دانش آموز باید عاطفی و دوستانه باشد عنوان کرد: هر معلمی باید سعی کند با ایجاد یک رابطه دوستانه و صمیمی با شاگرد خود از حال او با خبر شود و این رابطه نباید صرفا علمی باشد بلکه رابطه تن به تن اثرات بسیار بیشتری دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: معلمان دینی باید معارف اسلام و مسائل شرعی را به دانش آموزان آموزش دهند و با آگاه کردن مردم گام بلندی در راستای خدمت رسانی به مردم بردارند.

این نشست که از روز سه شنبه آغاز شده است بعد از اقامه نماز ظهر و برگزاری گارگاه تخصصی ویژه اساتید معارف بعد از ظهر امروز به کار خود پایان می دهد.

تاریخ خبر پنج شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱