اخبار / دانشگاهی / هفتادوسومین آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت ۲۶ بهمن برگزار می‌شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

هفتادوسومین آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت ۲۶ بهمن برگزار می‌شود

<>به گزارش خبرنگار مهر، آخرین دوره آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) در سال ۱۴۰۲ در بهمن ماه برگزار می شود.

<>کارت ورود به جلسه آزمون از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۲۴ بهمن ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دسترس است و داوطلبان می توانند آن را از سایت پرینت کنند.

<>آزمون به صورت الکترونیک و کاغذی در مراکز آزمون دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود و داوطلبان طی مدت ۹۰ دقیقه فرصت دارند تا به صد سوال طراحی شده در دفترچه آزمون پاسخ دهند.

<>دوره ۷۳ آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه برگزار خواهد شد و نتایج آزمون ۷ اسفندماه ۱۴۰۲ اعلام می شود.

<>همچنین داوطلبان باید توجه داشته باشند بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی با اعلام گروه علمی طراحان، محتوای سوالات آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) از دوره ۷۳ به بعد نسبت به دوره های پیشین با تغییراتی همراه خواهد بود.

<>در تغییرات جدید ۳۰ سوال به درک مطلب شنیداری (Listening Comprehension)، ۲۰ سوال به ﺧﻮاﻧﺪن و درک ﻣﻄﻠﺐ (Reading Comprehension)، ۲۰ سوال به واژگان (Vocabulary) و ۳۰ سوال به دستور زﺑﺎن (Grammar) ﺷﺎﻣﻞ ۲۰ سوال دﺳﺘﻮری و ۱۰ سوال ﺗﺸﺨﯿﺺ اﺷﺘﺒﺎه نگارشی اختصاص دارد.

<>هر کارنامه دارای یک کد ویژه به نام Certification Code است که در بالای آن درج می شود و درستی آن از ﻃﺮﯾﻖ ﺳﺎﯾﺖ مرکز سنجش آموزش پزشکی در پیوند تایید کارنامه یا Check Certificate Validity ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻌﻼم اﺳﺖ.

<>

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها
و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی (وزارت بهداشت) و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3




تاریخ خبر دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲