اخبار / دانشگاهی / هشت دستاورد پژوهشی پارک فناوری پردیس رونمایی شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

هشت دستاورد پژوهشی پارک فناوری پردیس رونمایی شد

سامانه رادار تجاری باند S با کاربری مراقبت از سواحل و بنادر کشور و ناوبری دریایی برای نصب بر روی کشتی‌ها، نفت‌کش‌ها و شناورهای بزرگ با ۶ دستاورد علمی پژوهشی دیگر پارک فناوری پردیس با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جشنواره سالیانه پارک فناوری پردیس بعد از ظهر امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و جمعی از پژوهشگران این پارک برگزار شد که در حاشیه این اجلاس نیز هشت دستاورد علمی و پژوهشی پارک پردیس رونمایی شد.
بر اساس این گزارش، سامانه رادار تجاری باند S با کاربری مراقبت از سواحل و بنادر کشور و همچنین ناوبری دریایی برای نصب بر روی کشتی‌ها، نفت‌کش‌ها و شناورهای بزرگ رونمایی شد.
کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان دارای دانش فنی این محصول هستند ولی محصول ایرانی با دانش فنی بومی، خدمات پس از فروش و مزایای دیگری ارائه شده است.
همچنین سامانه رادار شناوری باند X با کاربری ناوبری دریا در تمام کشتی‌ها شناورهای سنگین و سبک، قایق‌های تفریحی و ماهیگیری رونمایی شد.
سازمان‌های کشتی‌رانی، بنادر و دریانوردی، نیروی انتظامی و سازمان ملی نفت‌کش کشور از استفاده کنندگان این سامانه هستند.
این محصول به تعداد 200 دستگاه در سال مورد نیاز کشور است.
همچنین نشت‌یاب هوشمند تست هیدرواستاتیک شبکه انتقال گاز فشارقوی نیز امروز رونمایی شد.
پس از اجرای خطوط انتقال گاز برای اطمینان از عدم نشتی شبکه ابتدا لوله‌ها را با آب مورد تست قرار می‌دهند به این صورت که آب را با فشار بالا به لوله‌ها تزریق می‌کنند سپس در مدت زمان خاصی میزان فشار لوله را در زمان‌های مشخصی ثبت می‌کنند تا از عدم نشتی لوله‌ها اطمینان حاصل شود.
این دستگاه از لحاظ عملکرد دارای دقت بسیار بالا بوده و قادر است نشتی‌های بسیار کوچک را از فواصل دور تشخیص دهد و با استفاده از نرم‌افزار ویژه‌ای که در کامپیوتر جانبی آن نصب شده است صداهای محیط را از نشتی تفکیک کرده و محل نشتی را تشخیص دهد.
همچنین گوشی‌های تلفن هوشمند مبتنی بر خطوط انتقال پرسرعت دیجیتال و فیبر نوری نیز رونمایی شد که کاربرد این سامانه امکان وصل به شبکه‌های بالادستی مخابراتی با انواع پرتکول‌ها بوده و می‌تواند به صورت عام و خاص کاربردهای متفاوتی در شبکه‌های بانکی، ارتباطات چاه‌های نفت، شبکه گاز، مرزبانی‌های کشور و ایستگاه‌های قطار داشته باشد.
سامانه بایگانی چرخشی هوشمند نیز امروز افتتاح شد.
همچنین سامانه توربوفن نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های سیستم تهویه هواپیما رونمایی شد.
سامانه اکسیژن‌ساز داخل کابین خلبان به عنوان یک مجموعه دارای فناوری پیش‌رفته برای نصب بر روی هواپیمای مسافربری و عملیاتی و همچنین مجموعه میکروجت P200 نیز برای رفع نیاز سازمان‌هایی که مأموریت آنها در حوزه‌های امدادی، کمک در هنگام بحران و سوانح و شناسایی محل وقوع حریق و تردد قاچاقچیان است رونمایی شد.

تاریخ خبر چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۲