اخبار / دانشگاهی / نکات مهم انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نکات مهم انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی

متقاضیان دوره کارشناسی ناپیوسته با دارا‌بودن مدرک کاردانی می‌توانند در هر رشته‌ای از مجموعه رشته‌های دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام کنند.
<>به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، متقاضیان دوره کارشناسی ناپیوسته با دارا‌بودن مدرک کاردانی(پیوسته و ناپیوسته) و کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌توانند در هر رشته‌ای در دوره کارشناسی ناپیوسته با مراجعه به سامانه ثبت نام اینترنتی مرکز سنجش و پذیرش نسبت به دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای این دوره و ثبت‌ نام اقدام کنند.

<>داوطلبان باید پرداخت مبلغ 400 هزار ریال نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام کنند و با ورود شناسه ثبت نام، رمز ثبت نام و کد امنیتی به صفحه ورود اطلاعات وارد شوند. امکان باز پس‌گیری هزینه کارت اعتباری ثبت نام پس از دریافت شناسه و رمز ثبت نام از سامانه ثبت نام اینترنتی مرکز آزمون، توسط متقاضیان مقدور نیست.

<>

<>

<>امکان انتخاب 20 رشته‌محل در سامانه ثبت نام

<>متقاضیان می‌توانند نسبت به انتخاب 20 رشته‌محل دانشگاهی از میان رشته‌محل‌های ارائه شده در سامانه اقدام کنند.

<>دارا بودن گواهینامه کاردانی رشته‌های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین مراکز ضمن خدمت آموزش و پرورش برای رشته‌های آموزشی لازم است.

<>دانشجویانی که پس از تاریخ 31 شهریور 87 دروس دوره را با میانگین کل کمتر از 12 به اتمام رسانده‌اند و فاقد مدرک کاردانی هستند، حق ثبت نام در دوره کارشناسی ناپیوسته را ندارند.

<>متقاضیانی که قبلاً در دوره کارشناسی پیوسته اشتغال به تحصیل داشتند و به هر دلیل با مدرک کاردانی فارغ‌التحصیل شده‌اند می‌توانند به شرط نداشتن منع وظیفه عمومی و دارابودن کارت معافیت دائم و یا کارت پایان خدمت در دوره کارشناسی ناپیوسته ثبت نام کنند لیکن باید دروس جبرانی را برابر نظر گروه آموزشی، علاوه بر دروس دوره بگذرانند.

<>مدارک کاردانی صادره از مؤسساتی که به تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نرسیده باشد قابل قبول نیست و در صورت ثبت نام از ادامه تحصیل دارندگان این گونه مدارک جلوگیری می‌شود و به فرض ثبت نام در محل دانشگاهی به محض روشن شدن موضوع در هر مرحله‌ای از ادامه تحصیل آنها جلوگیری به عمل خواهد آمد.

<>فارغ‌التحصیلان دوره‌های کاردانی علوم پزشکی غیرمشمول مجاز به ثبت نام در رشته‌های دیگر در مقاطع بالاتر هستند، مشروط بر آن که تعهدات خدمت خود را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده باشند، بدیهی است این قبیل از فارغ‌التحصیلان، به هنگام ثبت نام در محل دانشگاهی باید گواهی پایان طرح نیروی انسانی را ارائه کنند.

<>برای پذیرفته‌شدگان دوره کارشناسی ناپیوسته که دارای مدرک پایه کاردانی پیوسته(که با مدرک دیپلم سه ساله نظام قدیم بدون گواهی اتمام دوره پیش‌دانشگاهی وارد دوره کاردانی شده‌اند) حداکثر 20 واحد دروس جبرانی تعیین و ارائه شود. این مقدار برای سایر پذیرفته‌شدگان دوره کارشناسی ناپیوسته حداکثر 12 واحد درسی است.

<>حداقل معدل کل دوره برای فراغت از تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی نمره 12 است و چنانچه کمتر از آن باشد، هیچ مدرکی داده نمی‌شود و فقط گواهی گذراندن دروس دوره اعطا خواهد شد.

<>ثبت نام‌شدگان باید در زمان ثبت نام در محل دانشگاهی گواهی فراغت از تحصیل و تأییدیه مدرک کاردانی خود را تحویل دهند. ریز نمرات دروس دوره کاردانی را نیز باید حداکثر دو ماه بعد از ثبت نام به واحد دانشگاهی مربوط تحویل دهند.

<>طلاب و فضلا حوزه علمیه که دوره سطح یک را گذرانده‌اند از همه مزایای علمی و استخدامی فارغ‌التحصیلان دوره کاردانی دانشگاه‌ها برخوردارند و براساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی این گونه افراد می‌توانند در دوره کارشناسی ناپیوسته تمامی رشته‌های علوم انسانی ثبت نام کنند و پس از احراز هویت توسط محل دانشگاهی با ارائه گواهی اتمام دوره سطح یک مورد تأیید حوزه علمیه، ادامه تحصیل دهند.

<>کارکنان دولت از جمله کارمندان و معلمان آموزش و پرورش در صورت ثبت نام باید برنامه تحصیل خود را در دانشگاه به نحوی تنظیم کنند که امکان شرکت در کلاس‌های درس را داشته باشند زیرا دانشگاه در مورد صدور مجوز مأموریت به تحصیل یا اقدام در جهت اخذ مرخصی آنان هیچ‌گونه تعهدی ندارد و دانشجو موظف به تحصیل تمام وقت مطابق مقررات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی است.

<>

<>

<>گزینش داوطلبان براساس معدل مقطع کاردانی داوطلب​

<>گزینش براساس معدل مقطع کاردانی داوطلب و با توجه به تجانس گروه عمده تحصیلی رشته انتخابی با رشته‌ای که داوطلب در آن فارغ‌التحصیل شده است، صورت می‌پذیرد. به طوری که در صورت یکسان بودن گروه‌های عمده تحصیلی، حداکثر تأثیر معدل صورت گرفته و در غیر این صورت حداقل ضریب تأثیر معدل لحاظ خواهد شد.

<>در صورت موفقیت در رشته غیر‌متجانس با مقطع کاردانی لازم است همه دروس پیش نیاز یا جبرانی رشته قبولی را با نظر گروه آموزشی مربوط گذرانده شود.

<>نظر به این که گزینش نهایی داوطلبان در این مرحله از آزمون براساس معدل کل دوره کاردانی(فوق دیپلم) انجام می‌شود لذا ترتیب تقدم یا تأخر کد رشته‌محل‌های انتخابی توسط داوطلب هیچگونه تأثیری و یا امتیازی در گزینش نهایی نخواهد داشت و اولویت صرفاً براساس علایق داوطلب است.

<>مندرجات فرم تقاضانامه باید دقیق و صادقانه تکمیل شود. مسئولیت صحت همه مندرجات تکمیل شده به عهده داوطلب خواهد بود و پس از پایان مهلت‌های مقرر ثبت نام اعمال هیچ‌گونه تغییری در مندرجات فرم تقاضانامه ثبت نام امکان‌پذیر نیست. بنابراین داوطلب باید در زمان تکمیل اطلاعات تقاضانامه نهایت دقت را به کار گیرد.

<>داوطلبان بایستی معدل مقطع کاردانی خود را دقیقاً مطابق معدل مندرج در مدرک فارغ‌التحصیلی درج کنند چراکه در صورت مغایرت اعلامی با معدل مندرج در مدرک فارغ‌التحصیلی، از ثبت نام و ادامه تحصیل فرد جلوگیری خواهد شد و هر موقع مشخص شود که داوطلب حقایقی را کتمان کرده یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما نیست محروم خواهد شد.

<>

<>دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیــه رشتــه ها
و  مقاطع دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های مختلف کشور از سایت سنجش3

<>

تاریخ خبر پنج شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷