اخبار / دانشگاهی / نوبت اول آزمون جایابی و آزمون ملی دانش آموختگان خارج از کشور رشته دندانپزشکی برگزار شد به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نوبت اول آزمون جایابی و آزمون ملی دانش آموختگان خارج از کشور رشته دندانپزشکی برگزار شد

<>دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اعلام کرد: نوبت اول آزمون جایابی و آزمون ملی دانش آموختگان خارج از کشور رشته دندانپزشکی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید عسگری دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی از برگزاری سی امین دوره آزمون جایابی و هفتمین دوره مرحله نظری آزمون ملی دانش آموختگان خارج از کشور رشته دندانپزشکی خبر داد و گفت: آزمون امسال در سایه الطاف الهی در سلامت کامل برگزار شد و لازم است تا از همکاری و دلسوزی تمامی عوامل اجرایی برگزاری آزمون قدردانی نماییم.

<>دکتر سعید عسگری افزود: طبق مقررات، دانش آموختگانی که تاریخ شروع تحصیل آنها در خارج از کشور قبل از آگوست 2009 میلادی است مشمول شرکت در آزمون جایابی و گروهی که پس از این تاریخ شروع به تحصیل نموده‌­اند الزاماً می­‌بایست در آزمون ملی شرکت نمایند. 

<>وی افزود: تعداد متقاضیان شرکت در آزمون جایابی روبه کاهش و متقاضیان شرکت در آزمون ملی رو به افزایش است.

<>دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی ادامه داد: با توجه به اعلام قبلی، بخشی از سئوالات این دوره از آزمون­ های جایابی و ملی از کتب مرجع دندانپزشکی عمومی طرح گردید و مصوبه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در خصوص مرجع بودن این کتب در سالجاری اجرایی شد.

<>به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر عسگری در خاتمه ابراز امیدواری کرد که فرآیندهای اجرایی مربوط به اعلام اسامی شرکت کنندگان و وضعیت ایشان، توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی تا اواخر شهریور ماه به انجام رسد.

دریافت جزوات، نکات کلیدی، نمونه سوالات، پاسخنامه ها، منابع و کتب کلیه رشته ها و مقاطع دانشگاه علوم پزشکی
(وزارت بهداشت) و سایر دانشگاه های کشور از سایت سنجش3<>

تاریخ خبر دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶