اخبار / موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی / نمایشگاه کتاب دینی به زبان خارجی در قم برپا شود به اشتراک گذاری در Facebook به اشتراک گذاری در Google+ به اشتراک گذاری در Twitter کتاب هدیه دهید

نمایشگاه کتاب دینی به زبان خارجی در قم برپا شود

قم - خبرگزرای مهر: معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: نمایشگاه کتاب‌های دینی به زبان خارجی برای ایجاد ارتباط بین‌المللی و تعریف شده بین جامعه حوزوی خود و جوامع اسلامی در حوزه علمیه قم برپا شود. به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام احمد زادهوش با اشاره به تحولات دو دهه اخیر در حوزه‌های علمیه اظهار کرد: در این بازه زمانی شاهد تحولات چشمگیر در حوزه‌های علمیه بودیم و خروجی‌ها و انتشارات مکتوب حوزویان رشد داشته و از تنوع مطلوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: نویسندگان در زمینه موضوعات نوپدید و مسائل مورد نیاز جامعه آثار خوبی تدوین کردند ولی بین آنچه در انتشارات حوزه بوده و آن چیزی که مورد نیاز جامعه است، تفاوت چشمگیر و مهمی وجود دارد.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: برای صدور ارزش‌های والای دینی و معرفی داشته‌های مذهبی خود هنوز نتوانستیم ادبیات جهانی بیاوریم تا دیگر فرهنگ‌ها کلام ما را به خوبی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه اکنون فاصله فراوانی بین جامعه علمی حوزه و جامعه بین‌المللی وجود دارد، گفت: هنوز ارتباط بین‌المللی و تعریف شده بین خود و جوامع اسلامی نداریم و در حوزه علمیه قم شاهد برپایی نمایشگاه کتاب‌های خارجی نبودیم.

زادهوش ادامه داد: در چنین فضای بسته‌ای تولیدات مکتوب ما نمی‌تواند رشد کند و به حد مطلوب برسد و نیاز به تبادل و تعامل مطلوب‌تر بوده تا چهره‌های سرشناس علوم اسلامی تقویت شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه کتاب‌های اسلامی و حوزوی ما تنها به دو زبان فارسی و عربی نوشته شده است و تا زمانی‌که این معضل حل نشود به طور طبیعی نمی‌تواند استانداردها ایجاد شود.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه‌پردازی می‌تواند آثار محتوایی حوزه را فاخرتر، به روزتر و کاربردی‌تر کرده و از تنگنای تحجر خارج کند.

تاریخ خبر جمعه ۱۶ دی ۱۳۹۰